سهام غذایی و دارویی صنایع پربازده سال ۹۸

مدیرعامل تامین سرمایه نوین در خصوص چشم انداز بازار سرمایه در سال آتی گفت: گمان می کنم در سال آینده گروه موادغذایی و دارویی ها بازدهی خوبی را نصیب سهامداران خود کنند.

به گزارش «صدای بورس» به نقل از تابناک اقتصادی؛ طی هفته‌ای که گذشت مشارکت سهامداران خرد در بورس تهران به عنوان یکی از فاکتور‌های تعیین کننده در کیفیت بازار با رشد قابل توجهی همراه بود؛ بر این اساس روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد به بیش از ۷۰۸ میلیارد تومان رسید کمترین ارزش معاملات گرچه در روز شنبه رقم خورد و بیش از ۳۲۷ میلیارد تومان برآورد شد، ولی نسبت به آخرین روز معاملاتی قبل از آن نیز رشد ۵.۳ درصدی را ثبت کرده است.

یک کارشناس بازار سرمایه در خصوص چشم انداز بازار سرمایه در سال آتی گفت: گمان می کنم در سال آینده گروه موادغذایی و دارویی ها بازدهی خوبی را نصیب سهامداران خود کنند.

ولی نادی قمی در گفت و گو با خبرنگار تابناک اقتصادی با بیان این موضوع که با توجه به اتمام مهلت تسویه اعتبارات کارگزاری ها به نظر می رسد بازار هفته آینده مسیر بهتری خواهد داشت، گفت:  اگر سال 98 مشکلات مالی دولت حل شود به این معنی که دولت بتواند نفت را فروخته و پول حاصل را به کشور وارد کند مطمئنا بازار سرمایه مسیر خوبی را خواهد پیمود.

وی با بیان این پرسش که کسری بودجه دولت که تا 100 هزار میلیارد برآورد می شود چگونه تامین خواهد شد، ادامه داد: اینکه دولت بتواند میزان صادرات نفت در بودجه را با مبلغ پیش بینی شده به فروش برساند آیا خواهد توانست گاز صادر کند و چنانچه این دغدغه ها برطرف شود قطعا سال آینده بازار سرمایه نیز وضعیت سودآوری مناسبی خواهد داشت.

مدیرعامل تامین سرمایه نوین با بیان اینکه قیمت دلار را در محاسبات خود بین 8500 تا 9000 هزار تومان در نظر می گیریم، گفت: ارزش ذاتی دلار بیش از این رقم نیست و در حقیقت با مبالغ بالاتر بازار و اقتصاد کشش آن را ندارد.

براساس این گزارش، از بین 25 قلم کالای مشمول ارز 4200 تومانی، عمده این کالاها افزایش بیش از 70 درصدی قیمت را تجربه کرده اند و با توجه به سهم کالاهای استراتژیک در سبد غذایی، افزایش قیمت در نمادهای غذایی دور از انتظار به نظر نمی رسد.

کد خبر 405086

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =