۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری«کچاد» برای‌گندله‌سازی

قرار بود برای کارخانه گندله‌سازی جدید چادرملو از فاینانس ژاپنی‌ها استفاده کنیم اما به علت تحریم‌ها این اتفاق رخ نداد.

قرار بود برای کارخانه گندله‌سازی جدید چادرملو از فاینانس ژاپنی‌ها استفاده کنیم اما به علت تحریم‌ها این اتفاق رخ نداد.
محمود سیدی، معاون مالی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با بیان اینکه به دلیل تحریم‌ها فاینانس‌های مالی خارجی متوقف شده، گفت: مذاکرات حتی تا یک ماه پیش هم در حال انجام بود و قرار بود از طریق و شرکت‌های واسط دیگر کشورها انجام شود که بخاطر تحریم‌ها انجام نشد. سیدی در خصوص همکاری با بانک ایران‌ و اروپا افزود: در این زمینه هم به دلیل محدودیت‌هایی که آن‌ها برای خودشان ایجاد کردند امکان دریافت تسهیلات از بین رفت.

تامین مالی برای پروژه‌های توسعه ای
معاون مالی چادرملو در خصوص تامین سرمایه از طریق افزایش سرمایه بیان داشت: شرکت برای تامین منابع مالی مورد نیاز استفاده از آنومالی D19 و جبران مخارج سرمایه‌ای گذشته و مشارکت در افزایش سرمایه و شرکت‌های سرمایه پذیر، موضوع افزایش سرمایه را به مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ 29/11/1397 پیشنهاد و مجمع فوق افزایش سرمایه شرکت، از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران (طی دو مرحله مشتمل بر مرحله اول با افزایش سرمایه از مبلغ 33،500 میلیارد ریال به 44,000 میلیارد ریال و مرحله دوم از مبلغ 44،000 میلیارد ریال به 67،000 میلیارد) را به تصویب رساند.
در حال حاضر هیأت مدیره شرکت موضوع انجام افزایش سرمایه مرحله اول را در دست اقدام دارد. وی تصریح کرد: برای استفاده و بهره‌برداری از یکی از کارخانه‌های تولید گندله سازی 2 هزار میلیارد تومان از این افزایش سرمایه صرف خواهد شد. اما اینکه آیا برای موارد توسعه‌ای دیگر هم از طریق افزایش سرمایه تامین مالی شود یا خیر بستگی به تصمیم هیأت مدیره شرکت دارد.
سیدی گفت: این تامین مالی برای هزینه در معدن جدید، سرمایه‌گذاری در سایر و شرکت‌های سرمایه پذیر، خرید ماشین آلات تکمیلی معدنی و جبران مخارج سرمایه‌ای ناشی از تفاوت قیمت واقعی و برآوردی طرح توسعه‌ای فولاد صرف خواهد شد.

پیش‌بینی افزایش هزینه‌های سربار
معاون مالی چادرملو در خصوص هزینه‌های سربار و هزینه‌های مالی و اداری بیان داشت: اگرچه مرکز آمار اطلاعات مربوط به تورم را منتشر نکرده.ا ما بر اساس برآوردهایی که از روند افزایش قیمت‌ها و تورم طی سال گذشته داشته‌ایم پیش‌بینی افزایش هزینه‌های سربار و هزینه‌های مالی و اداری را داشته‌ایم.
وی اظهار داشت: البته سال گذشته یکی از کارخانه‌های ما از دی ماه فعال شد و حدود 240 هزار تن تولید داشت. اما در سال جاری پیش‌بینی می‌شود این کارخانه بیش از یک میلیون و 200 هزار تن تولید داشته باشد. این‌ها باعث می‌شود هزینه‌های پیش‌بینی شده هم افزایش داشته باشد.

کد خبر 407613

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =