قیمت نفت بالاتر از ۶۲ دلار تثبیت شد

قیمت‌های نفت که با نگرانی‌ در مورد کند شدن اقتصاد جهان تحت فشار قرار داشت، با افزایش احتمال تمدید کاهش تولید اوپک، تقویت شد و توانست بالاتر از ۶۲ دلار تثبیت شود.

به گزارش صدای بورس به نقل از رویترز، در پایان معاملات روز سه‌شنبه، قیمت‌های نفت که با نگرانی در مورد کند شدن اقتصاد جهان و کاهش تقاضای نفت، تحت فشار قرار داشت، با افزایش احتمال تمدید کاهش تولید اوپک، تقویت شد و توانست بالاتر از ۶۲ دلار تثبیت شود.

 

بازارهای جهانی همچنین منتظر اعلام هفتگی میزان ذخایر انبارهای نفت آمریکا هستند که طبق پیش‌بینی‌های کارشناسان احتمالاً از رکورد ۲ ساله خود ۵۰۰ هزار بشکه کاهش خواهد یافت.

داده‌های مؤسسه سوخت آمریکا قرار بود سه‌شنبه منتشر شود و داده‌های رسمی دولت هم چهارشنبه شب اعلام می‌شوند.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت روز سه شنبه بدون تغییر نسبت به قیمت بسته شده قبلی بدون تغییر ماند و در ۶۲.۲۹ دلار تثبیت شد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا هم با ۱ سنت افزایش، به ۵۳.۲۷ دلار رسید.

هر دو شاخص برنت و دابلیوتی‌آی، نسبت به رکورد امسال خود که در ماه آوریل ثبت کرده بودند با ۲۰ درصد سقوط مواجه شده‌اند.

با تداوم جنگ تجاری بین آمریکا و چین، نگرانی در مورد کند شدن اقتصاد جهان و کاهش تقاضای نفت، تأثیر سنگینی بر حال‌وهوای بازارهای جهانی نفت گذاشته است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا جدیدترین پیش‌بینی خود از رشد تقاضای نفت در سال ۲۰۱۹، را ۱۶۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و آن را به ۱.۲۲ میلیون بشکه در روز رساند.

وزیر انرژی روسیه، الکساندر نواک، روز گذشته گفت که همچنان این ریسک وجود دارد که تولیدکنندگان، نفت زیادی تولید کنند و قیمت‌های نفت سقوط کنند. این اظهارات، امیدها برای اینکه مسکو از تمدید توافق کاهش تولید حمایت کند را افزایش داد.

کد خبر 407625

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =