۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
بیش از ۲۸ درصد جریمه مالیاتی

قرجه طیار عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: واگذاری اموال مازاد بانک‌ها باید هرچه سریعتر انجام شود، چراکه در حال حاضر سیستم و نظام بانکی در تخصیص منابع به متقاضیان تسهیلات به کندی عمل می‌کنند.

قرجه طیار  عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: واگذاری اموال مازاد بانک‌ها باید هرچه سریعتر انجام شود، چراکه در حال حاضر سیستم و نظام بانکی در تخصیص منابع به متقاضیان تسهیلات به کندی عمل می‌کنند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی‌ با اشاره به مهلت وزارت اقتصاد به بانک‌ها برای فروش اموال مازاد تا پایان سال 98، بیان داشت: تکالیف قانونی بانک‌ها در الزام به واگذاری اموال مازاد و بنگاه‌های اقتصادی کاملا روشن و شفاف است. همچنین در قانون تاکید شده  بانک‌هایی که همچنان به بنگاه داری و افزایش دارایی‌های خود اصرار می‌ورزند باید بیش از ۲۸ درصد جریمه مالیاتی پرداخت کنند.  نماینده گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی، چسبندگی بانک‌ها به کسب سود و منفعت از اموال و املاک را یکی از مهم ترین دلایل آنها برای واگذاری اموال مازادشان عنوان کرد و افزود: بانک‌ها می‌توانند سهام بنگاه‌های تحت پوشش خود به بخش خصوصی واقعی را با نظارت سازمان بورس  واگذار کنند.

 

  • شماره ۳۰۹ هفته نامه اطلاعات بورس-صفحه۵
کد خبر 407702

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =