۲۱ پروژه با ۱.۸ میلیارد یورو و ۱۳ هزار میلیارد تومان هزینه

روز گذشته مجمع سالانه شرکت ملی صنایع مس ایران در محل سازمان حج و زیارت برگزار شد. در این مجمع ۱۵ تومان سود به ازای هر سهم تقسیم شد.

لازم به ذکر است که شرکت برنامه افزایش سرمایه از محل سود انباشته دارد که تا دو یا سه ماهه آینده عملیاتی می‌شود. به این منظور مجمع فوق‌العاده‌ای برگزار خواهد شد.

اردشیر سعد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در گفت‌وگو با صدای بورس مهمترین برنامه‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها را تشریح کرد:

در حال حاضر کارخانه اسید سولفوریک به میزان ۶۱۰ هزار تن اسید در سال با ظرفیت ذوب فعلی آماده افتتاح است که به‌زودی انجام می‌شود. حدود ۱۱۰ میلیون یورو به‌علاوه ۴۰ میلیارد تومان در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است.
اورهال و افزایش ظرفیت از ۸۰ به ۱۲۰ هزار تن طرح خاتون‌آباد از ابتدای مرداد ماه عملیاتی می‌شود. سعی می‌کنیم امسال ظرف پنج ماه این پروژه را به اتمام برسانیم و شاهد راه‌اندازی مجدد آن باشیم‌.
امیدواریم کارخانه اسید خاتون‌آباد برای رفع آلودگی زیست‌محیطی تا پایان سال به اتمام برسد و به این ترتیب این مشکل برای همیشه در آن منطقه رفع خواهد شد.
طرح‌های کنسانتره شرکت عبارتند از دره‌زار، درآلو، فاز ۳ سنگون و چاه‌فیروزه. اینها طرح‌های عملیاتی هستند و ظرف دو یا سه سال آینده به اتمام می‌رسند.
در حال تعریف چند طرح کنسانتره دیگر هستیم تا ظرفیت کنسانتره شرکت افزایش یابد.
پروژه‌های اکتشافی خوبی در اقصی نقاط ایران در حال عملیاتی شدن هستند.
ذخایر از ۲۲ میلیون تن تا ۲۷.۵ میلیون تن افزایش یافته و امیدواریم به‌زودی از مرز ۳۰ میلیون تن مس خالص در کشور عبور کنیم و دارایی‌های شرکت افزایش قابل توجهی داشته باشد.
شرکت برنامه اجرای ۲۱ پروژه را دارد که در مجموع باید ۱.۸ میلیارد یورو و ۱۳ هزار میلیارد تومان هزینه شود.
در تلاش هستیم تا فروش امسال شرکت از فروش سال گذشته بیشتر شود.

کد خبر 408621

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =