در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، ۱۰۴ میلیون ورقه بهادار به ارزشی بیش از یک هزار میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز 27 خرداد‌ماه 1394، 104 میلیون و 90 هزار ورقه بهادار در 16 هزار و 59 نوبت خرید و فروش شد و ارزش آن به یک هزار و 9 میلیارد و 260 میلیون ریال رسید.

آیفکس در حالی امروز با رشد 9 واحدی به رقم 700 واحد رسید که فولاد هرمزگان جنوب با معامله 15 میلیون و 370 هزار برگه بیشترین حجم و ذوب آهن اصفهان با 27 میلیارد و 690 میلیون ریال معامله بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

بیشترین افزایش قیمت امروز مربوط به رشد قیمت سهام شرکت‌ کشتیرانی دریای خزر و بیمه میهن و نیرو سرمایه بود و شرکت‌ پتروشیمی جم و گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان بیشترین تأثیر مثبت را در شاخص فرابورس داشتند.

از سوی دیگر، سهام معادن مس تکنار، فن‌آوا کارت و بیمه نوین با بیشترین افت قیمت روبرو شدند و اوراق تسهیلات مسکن هم در بازه 730 تا 750 هزار ریال خرید و فروش شد.

در بازار ابزاهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات ETF به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد با خرید و فروش 117 هزار و 140 سهم اختصاص یافت و در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز 131 هزار و 30 ورقه مشارکت پرشیا در روز جاری معامله شد.

طبق این گزارش، نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد هرمزگان جنوب و مهندسی صنعتی روان فن‌آور جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز یکشنبه 31 خرداد، در پایان معاملات امروز متوقف شد.

 

منبع: روابط عمومی فرابورس ایران