شرکت ستاره خلیج فارس به منظورتامین مالی، فردا دوم شهریور۳۰۰۰ میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد بنزین‌ را با تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی شرکت تامین سرمایه آرمان از طریق بورس انرژی منتشر می کند.

در این باره مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه آرمان اظهارداشت : اوراق سلف موازی استاندارد ماهیتی کوتاه مدت داشته که بیشتر برای سرمایه در گردش شرکت مورد استفاده قرار می‌گردد و اوراقی است که برای تأمین مالی پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 محمودرضا خواجه نصیری افزود: پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس بزرگترین پالایشگاه کشور محسوب شده و با مشارکت مجموعه ملی پخش پالایش، صندوق بازنشستگی نفت و سرمایه گذاری تأمین اجتماعی شروع به ساخت کرده و در سال 96 این شرکت به خود کفایی می رسد. این شرکت سرمایه گذاری بسیار زیادی به لحاظ ریالی و دلاری انجام داده است.

وی اظهارداشت : اما این پروژه به لحاظ ریالی نیاز به نقدینگی اولیه داشته و ما تصمیم گرفتیم با استفاده از مکانیزم اوراق سلف این نقدینگی را تأمین کنیم. تضامین این اوراق به عهده هلدینگ پتروشیمیایی تأمین و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت خواهد بود که با توزیع سهام این ضمانت را بر عهده می گیرند.خواجه نصیری عنوان کرد: نرخ بازدهی این اوراق جزء بالاترین اوراق منتشر شده است و با توجه به شرایط و سپرده های بانکی مطمئنا از این اوراق توسط مردم استقبال به عمل خواهد آمد.