به گزارش بورس آنلاین، این مجموعه با سرمایه 100 میلیارد ریال در حالی که در اولین بودجه مالی خود سود دو هزار و 672 ریالی برآورد کرده بود در پیش بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد نیمه اول سال مالی 96 با افت 38 درصدی نسبت به اولین بودجه مبلغ یک هزار و 644 ریال سود به ازای هر سهم پیش بینی کرد و طی دوره مذکور با کسب سود 857 ریالی 52 درصد از سود برآوردی را محقق ساخت.
در این شرایط، ناصر بختیاری مدیر عامل این شرکت فعال در گروه حمل ونقل علت کاهش سود در دوره مورد بررسی را در کاهش سیر واگن ها به دلیل تاخیر در تخلیه و بارگیری و نرسیدن به موقع کشتی به بنادر کشور برای صادرات مازوت و نیز عدم افزایش سنواتی نرخ کرایه حمل از طرف شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و افزایش نرخ اجاره لکوموتیو از طرف شرکت راه آهن جمهوری اسلامی و شرکت های صاحب لکوموتیو عنوان کرد. همچنین این مقام مسئول اعلام کرد که با توجه به اینکه هر قرارداد منعقد شده نرخ های متفاوتی دارد، حاشیه سود کسب شده برای هر قرارداد یکسان نیست.
بر اساس این گزارش، مدیر عامل "حپارسا" همچنین در نامه مذکور عنوان کرده که در پیش بینی سود هر سهم قبلی تن کیلومتر به میزان یک میلیارد و 150 میلیون برآورد شده و با توجه به عملکرد شش ماهه اول سال مالی، تن کیلومتر سالیانه به میزان 905 میلیون با نرخ 993 ریال پیش بینی و برآورد شده است. شایان ذکر است تن کیلومتر حمل شده در شش ماهه اول سال مالی به میزان 440 میلیون و نرخ میانگین حمل شده به مبلغ 993 ریال بوده است. بر این اساس، پیش بینی می شود هزینه های تعمیرات واگن در شش ماهه دوم سال مالی نسبت به شش ماهه اول افزایش یابد و از این رو، تعدیل پیش بینی سالیانه کمی بیشتر در نظر گرفته شده است.