البته کسب جایزه تعالی سازمانی که در شرایط سخت رقابتی و در پی حضور شایسته محصولات شرکت فولاد خوزستان در بازارهای بین المللی صادراتی صورت گرفته، ازعزم جدی و تلاش کارساز مدیریت و کارکنان فولاد خوزستان در اجرای تعالی سازمانی و تبعیت از سیاستهای اقتصاد مقاومتی حکایت دارد.
بر اساس این گزارش، بخشهایی از اهداف استراتژیک شرکت فولاد خوزستان که در سال 1396 تحقق یافته، شامل ارتقاء بهره وری و تمرکز بر منابع و قابلیتها، افزایش تولید در عین ارتقاء کیفیت، توجه ضروری به تأمین نیازها و انتظارات مشتریان داخلی، توسعه بازارهای صادراتی و در نهایت صیانت از محیط زیست و تحول در ایمنی و بهداشت حرفهای است. همچنین شرکت فولاد خوزستان، بزرگترین عرضه کننده شمش فولاد در کشور به شمار میآید که حرکت در مسیر تعالی را از سال 1367 و همزمان با آغاز بهره برداری شروع کرد. البته این شرکت در مدت یاد شده توانسته، با استقرار نظامهای مدیریتی استاندارد، ضمن حفظ روند رشد و بهبود مستمر، طی شش سال گذشته، رتبههای برتر تعالی را در فرآیند جایزه ملی تعالی سازمانی به خود اختصاص دهد.
جایگاه سوم در میان یکصد شرکت برتر
شرکت فولاد خوزستان جایگاه سوم برترینها را در گروه فلزات اساسی و همچنین سی و سوم از یکصد شرکت برتر کشور در سال 96 از آن خود ساخت. این گزارش میافزاید که شرکت فولادخوزستان موفق شده است درآمد/فروش خود را از ۴۲ هزار و ۱۹۷ میلیارد ریال در سال ۹۴ به ۴۸ هزار و ۲۳۲ میلیارد ریال در سال ۹۵ افزایش دهد. همچنین در آخرین رتبه بندی 500 شرکت و بنگاه اقتصادی پیشرو کشور، رتبه سوم در گروه فلزات اساسی و سی و سوم در بین یکصد برند برتر در سال 96 به شرکت فولاد خوزستان تعلق گرفت.
- شماره ۲۳۹ هفته نامه بورس - صفحه ۱۳