مدیرعامل یک شرکت بورسی فعال در صنعت پتروشیمی از دریافت گواهی‌نامه‌های بین‌المللی محصول پلی‌اتیلن سنگین پایپ مشکی (PE۱۰۰) خبر داد.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از بورس پرس ، حسین میرافضلی مدیرعامل پتروشیمی جم از دریافت گواهی‌نامه‌های بین‌المللی محصول پلی‌اتیلن سنگین پایپ مشکی (PE100) خبر داد و گفت: اقدام برای دریافت گواهی‌نامه Bodycote پس از تولید آزمایشی گرید پایپ مشکی در سال 94 و تولید انبوه آن در سال 95 صورت گرفت که ضمن آن در سال 2016 قراردادی با شرکت هلندی  KIWA بسته شد.

 

وی افزود: پس از آن نمونه‌هایی از گرید تولیدشده به شرکت مذکور ارسال شد و این نمونه‌ها در شرایط مشخص تحت آزمایش های مربوطه قرار گرفتند. در این آزمایش ها لوله ساخته‌شده از نمونه ارسالی تحت شرایط دما و فشار معینی قرار گرفته و مقاومت آن در برابر تخریب اندازه‌گیری و به صورت زمان (تعداد ساعت مقاومت) گزارش می‌شود.

میرافضلی تصریح کرد:با پیگیری‌های مکرر و پس ازانجام تمام آزمایش های زمان‌بر، نهایتا نتایج آن به صورت گزارشی ارائه شد که گرید لوله مشکی پتروشیمی جم با موفقیت همه آزمایش ها را پاس کرده و در کلاسPE-100 بین‌المللی دسته‌بندی شده است. با ارائه این گواهی‌نامه، اصالت کالا در مقیاس جهانی تضمین شده که در زمینه صادرات این محصول دستاوردی باارزش است.