بهمن تجلی زاده معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد خوزستان، در سومین کنفرانس بینالمللی استیل پرایس با بیان این مطلب، دلایل عمده موفقیت این شرکت را در پیمودن پلههای ترقی در بازار و رشد صادرات محصول شمش فولاد و رسیدن به رکوردهای بیسابقه فروش خارجی برای نخستین بار را عنوان کرد و گفت: بزرگترین صادرات شرکت با پیش بینی صحیح بازارهای جهانی رقم خورد.همچنین بخش فروش شرکت فولاد خوزستان برای نخستین بار از روشهای ویژهای برای پیش بینی شرایط بازار بهره برده است.
تجلی زاده با طرح اطلاعات و آمار بازارهای جهانی فولاد طی بیش از پنج سال گذشته افزود : شرکت فولاد خوزستان در بخش فروش، برای نخستین بار از روشهای خاص مدلهای ترکیبی پیش بینی بازار فولاد استفاده کرد که طی آن با استفاده از روند تغییرات قیمتی نفت و مس و سایر پارامترهای تاثیرگذار نتایج جالبی بدست آورده است. بهگفته تجلی زاده در این پروژه تحقیقاتی که از سوی تیم همکارانش در بخش تحقیقات فروش و بازاریابی فولاد خوزستان به انجام رسیده، در عمل توفیقات شگرفی را در زمینه حضور موفق در بازارهای جهانی برای این شرکت به بار آورد.
معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد خوزستان در سخنرانی خود با معرفی چهار مدل در پیش بینی بازار، به بررسی و تشریح این مدل پرداخت. وی در ادامه برای بازار فولاد منطقه آسیای غربی و شمال آفریقا، منطقه منا، مدل پیشنهادی نهایی خود را بر اساس نمونههای ارائه شده مطرح کرد. همچنین مدل هوش مصنوعی یا شبکه عصبی مصنوعی چند گانه، دیگر مدل پیش بینی بازار فولاد بود که توسط تجلی زاده در کنفرانس استیل پرایس مطرح شد که مورد توجه کارشناسان و مدیران حاصر در جلسه قرار گرفت. البته از دید کارشناسان فن، فروش و بازاریابی فولاد خوزستان با کارنامه درخشان عملیاتی خود از مدیریتهای بسیار موفق فروش در بین صنایع مشابه کشور ارزیابی میشود. بر این اساس،شرکت فولاد خوزستان به اتکای همین تجارب و بهرهگیری از شهرت برند و کیفیت جهانی محصولات، رشد بیسابقهای در ارقام و رکوردهای صادراتی بدست آورده و طی سه سال گذشته عنوان بزرگترین صادرکننده فولاد کشور را به خود اختصاص داد.
- شماره ۲۵۱ هفته نامه بورس - صفحه۱۳