به گزارش بورس آنلاین به نقل از فارس، مازیار یزدانی ، با اشاره به برنامهریزی برای بارگیری اولین محموله ریل ملی (تولید شده توسط شرکت ذوبآهن اصفهان) اظهار داشت: اولین محموله ریلی ملی آماده تحویل به راهآهن است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ما در حال تأمین واگن برای حمل این ریلها از ذوبآهن اصفهان به انبار شرکت راهآهن در تهران هستیم.
یزدانی افزود: این ریلها U33 است که توسط واگنهای باری به انبار شرکت راهآهن در تهران منتقل میشود.
معاون فنی و زیربنایی راهآهن اظهار داشت: این ریلها در اولین پروژهای که نیازمند ریل باشیم، نصب خواهد شد و به کار گرفته میشود.
در سال ۹۵ پس از کش و قوسهای فراوان، ذوبآهن اعلام کرد آماده عقد قرارداد برای تولید ریل است، شرکت راهآهن به عنوان متولی اصلی ریل و نیازمند جدی این محصول، بلافاصله پیگیری و مجوزهای لازم را اخذ کرد و قرارداد تولید ۴۰ هزار تن ریل U33 که مناسب سرعت پایینتر و حساسیتهای کمتر است، را منعقد کرد.
این قرارداد در تاریخ ۲۵ آبان ۹۵ منعقد شد و مدت اجرای آن پنج ماه بود، یعنیباید عملاً در ابتدای سال ۹۶ کل این ۴۰ هزار تن ریل تحویل راهآهن میشد اما با حدود یک سال تأخیر، ذوبآهن توانست ریل تأیید شده را تولید کند؛ حجم قرارداد ۴۰ هزار تن با مبلغ کلی ۲۵ میلیون یورو است.
پیش از این امراللهی، معاون مدیر پروژه دوخطهسازی و قطارهای حومهای راهآهن، در اینباره گفته بود: برای این که خیال ذوبآهن راحت باشد این قرارداد را به صورت ارزی منعقد کردیم، با قیمت هر تن ۶۲۵ یورو که در واقع این قیمت، قیمت تولید ریل توسط شرکتهای گرید یک اروپایی تولیدکننده ریل است.