تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵

روز گذشته در حاشیه نمایشگاه الکامپ، تفاهم چهارجانبه بین کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف تشویق سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای نوآورانه ارتباطات و فناوری اطلاعات امضا شد.

سعید اسلامی بیدگلی، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با صدای بورس مطرح کرد: امیدواریم کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران به‌عنوان یکی از نمایندگان بازارسرمایه که در این تفاهم‌نامه حضور داشته، به فضای استارت‌آپی کشور و توسعه نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه کمک کند که در حوزه سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها کار می‌کنند و همچنین به ارتقای نقش بازار سرمایه در این حوزه یاری‌رسان باشد.
این تفاهم‌نامه بین چهار نهاد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، نظام صنفی رایانه‌ای کشور و کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران منعقد شد.

این تفاهم‌نامه دو سرفصل اصلی داشت؛ یک سرفصل مربوط به تغییر رویکرد سرمایه‌گذاری دولت در استارت‌آپ‌ها از اعطای وام به آنها، به سرمایه‌گذاری مشارکتی و رویکرد دوم، به رسمیت شناختن نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه به شکل صندوق‌های جسورانه (VC) است.
فرصت برای صندوق‌های جسورانه فعال در بازار سرمایه فراهم می‌شود تا اگر استارت‌آپی را شناسایی کردند، بتوانند منابع مالی جدیدی را به آن استارت‌آپ تزریق کنند و این استارت‌آپ‌ها فرصت رشد بیشتری داشته باشد.