سیاوش وکیلی، مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری توسعه گوهران امید در گفتوگو با صدای بورس:
- حضور مردم در بازار سرمایه در سال ۹۸ افزایش قابل توجهی داشت و پول تازه وارد بازار شد.
- متاسفانه ماندگاری در این حوزه وجود ندارد؛ در حالی که در سایر کشورها، بخش عمدهای از درآمد مردم از بازار سرمایه است.
- دلیل ماندگار نبودن مردم در بازار سرمایه ایران، نبود تبلیغات و آموزش کافی است. لازم است که سطح سواد مالی مردم افزایش یابد و این اقدام باید در سطح حاکمیتی انجام شود و از دوران مدرسه آموزش داده شود.
- دلیل دیگر ماندگار نبودن مردم در بازار سرمایه به وجود اشکال در شیوه اجرا برمیگردد. در حال حاضر بیشتر فعالان بازار سرمایه به صورت مستقیم در این بازار فعالیت میکنند.
- بهترین کار، آموزش مردم و تقویت نهادهای متخصصی چون سبدگردانها و صندوقهای سرمایهگذاری است که بهترین راه برای ماندگاری هستند.