درحال حاضر ۶۷ هزار نفر درشبکه فروش فعال هستند که با افزودن بازاریاب‌ها این رقم به بیش از ۱۰۰ هزار نفر می رسد درحالی که کل کارمندان شرکت‌های بیمه‌ای درحدود ۱۹ هزار نفر است.

به گزارش صدای بورس به نقل از  روابط عمومی بیمه تجارت‌نو، مدیر عامل بیمه تجارت‌نو در جمع تعدادی از سیاستگذاران، مدیران عامل و دیگر فعالان صنعت بیمه خواستار درک نقش کلیدی شبکه فروش و بازاریاب‌ها دراین صنعت شد.
نیما نوراللهی که روز گرامیداشت بیمه درپنل تخصصی” شبکه فروش و چالش‌های آن درتوسعه و ضریب نفوذ بیمه؛ نمایندگان و کارگزاران “سخن می‌گفت، با اظهار اینکه به کرات نسبت به نادیده گرفتن جایگاه مهم این بخش انتقاد داشته است، افزود: درحال حاضر ۶۷ هزار نفر درشبکه فروش فعال هستند که با افزودن بازاریاب‌ها این رقم به بیش از ۱۰۰ هزار نفر می رسد درحالی که کل کارمندان شرکت‌های بیمه‌ای درحدود ۱۹ هزار نفر است.
وی توجه حاضران را به این مهم جلب کرد که؛ جمعیت فعال شبکه فروش ۵ برابر تعداد کل کارکنان صنعت بیمه است، چنین آماری حکایت از نقش مهم و اساسی شبکه فروش دارد.
دو اصل و یک تضاد
نوراللهی جنس فعالیت در صنعت بیمه را مجزا از دیگر بنگاه‌های اقتصادی دانسته و تاکید داشت: کار ما تولید کالا نیست که اگر فروش نرفت انبار کرده و با خریدار دیگری وارد مذاکره شویم. چنانچه نماینده شرکتی نتواند بیمه نامه بفروشد مسلما آن مجموعه درآمدی نخواهد داشت.

مدیر عامل تجارت‌نو سهم اندک فعالان شبکه فروش از درآمد حاصله را نکته اصلی چالش شبکه فروش برشمرده و تاکید داشت: درآمد پایین  فعالان شبکه فروش درعین داشتن نقش اساسی، تضادی است که به پیکره صنعت بیمه لطماتی را وارد می‌کند. کل فروش در شرکت‌های بیمه ای ۳۴ هزار میلیارد تومان است، اگر برای ۱۰۰ هزار نفر فعال در این عرصه درآمد ۷ درصدی درنظر بگیریم عایدی آنها به کمتر از ۳ میلیون تومان می‌رسد که با توجه به تورم موجود رقم ناچیزی است. از طرفی طبق آیین نامه ۸۳، چرا یک نماینده از کاردولتی حداکثر باید ۵ درصد کارمزد دریافت کند درحالی که به مراتب به ثمر رساندن چنین قراردادی از بازاریابی در بخش خصوصی پرهزینه‌تر است.