دو برابر شدن فروش ریالی تا پایان سال
بابک ثقفی، مدیرعامل صنایع ماشینهای اداری ایران با بیان این مطلب در جمع خبر نگاران گفت: پیش بینی میشود فروش ریالی تا پایان سال جاری معادل بیش از دو برابر سال گذشته محقق شود.البته با سهم بازار 25 درصدی به رغم افزایش اجناس قاچاق در بازار، برآورد میشود تعداد فروش تلویزیون هم 50 درصد بیشتر از سال گذشته باشد. ثقفی با اشاره به عدم قابلیت رقابت قیمتی محصولات قاچاق با مادیران افزود: در این مدت موفق به فروش حدود 20 هزار دستگاه تلویزیون به نرخ سه میلیون و 199هزار تومان با سود کم شدیم که باعث شد ضمن حفظ سهم بازار، آن را افزایش دهیم. البته با تغییر قیمت دلار، کالاهای متنوع به دست رسید و تا پایان سال محصولات متنوع تر نمایشی هم با قیمتهای رقابتی ارائه خواهیم کرد.
افزایش تعداد شعبات و فروش سایر برندها
مدیرعامل "مادیرا" با اشاره به نصب 30 هزار دستگاه تلویزیون در ماه گذشته گفت: باتوجه به راهاندازی فروشگاه زنجیرهای مادیران از اردیبهشت ماه، تاکنون تعداد شعب به 14 رسیده که سه شعبه در تهران و مابقی در شهرهای بزرگ واقع شده و تا پایان سال به 20 شعبه می رسد. همچنین افزایش تعداد شعبات به 150 و مذاکره برای فروش محصولات دیگر تولیدکنندگان ایرانی در این شعبات هم در دستور کار قرار دارد. ثقفی درخصوص پروژه توسعه لوازم خانگی بیان داشت : خط تولید ماشین لباسشویی ماه گذشته و خط تولید یخچال نیز ظرف چند روز آینده راهاندازی میشود که 75 درصد کل پروژه لوازم خانگی محسوب میشود.کل سرمایهگذاری لازم برای این پروژه 180 میلیارد تومان بود که از محل عرضه اولیه سهام و سود انباشته بدون دریافت تسهیلات بانکی تأمین شد.
رشد 30 درصدی تولید لوازم خانگی
مدیرعامل صنایع ماشینهای اداری ایران، از برنامه افزایش 30 درصدی ظرفیت تولید کارخانه لوازم خانگی در سال آینده خبر داد و گفت: در سال جاری 10 تا 15 هزار دستگاه ماشین لباسشویی به فروش رفت که با ایجاد ظرفیت جدید فروش به میزان حدود 60 تا 70 هزار دستگاه یخچال و 80 تا 90 هزار دستگاه ماشین لباسشویی، انتظار میرود سود قابل توجهی ایجاد شود.
دلایل نوسان 50 درصدی قیمت سهام
ثقفی درخصوص دلایل نوسان بیش از 50 درصدی قیمت سهام طی روزهای اخیر گفت: "مادیرا" از ابتدای سال تا پایان آبان ماه 771.7 میلیارد تومان درآمد کسب کرده در حالی که عملکرد آذر ماه با درآمد 171.4 میلیارد تومانی در این رشد قیمت بی تاثیر نبوده است. ضمن اینکه حجم تبلیغات نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و باعث رشد عرضه و تقاضای این سهم شده است.
- شماره 337 هفته نامه اطلاعات بورس - صفحه 7