بررسی گزارش فعالیت یک ماهه منتهی به ۳۰ دی ماه امسال شرکت لابراتوارهای دارویی سینا نشان می‌دهد که درآمد فروش این مجموعه در دو دوره عملکرد روند افزایشی را پشت سر گذاشته است. به طوری‌که درآمد فروش این مجموعه فعال در گروه دارو در دوره عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۰ دی ماه ۹۸ نسبت به دوره مشابه سال ۹۷ حدود ۱۱ درصد رشد داشت و در کنارآن، رشد درآمد فروش شرکت به میزان ۲۷ درصد در دوره عملکرد از ابتدای سال مالی جاری تا پایان دی ماه در مقایسه با دوره مشابه سال مالی گذشته ثبت  شده است.

روند رو به رشد درآمد یک ماهه
بر اساس این گزارش، لابراتوارهای سینا دارو که محصولاتی همچون قطره، پماد، آمپول، اسپری استنشاقی و قطره چشمی یکبار مصرف تولید می‌کند، در دوره عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۰ دی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۸ تعداد ۱۳ هزار و ۵۴۸ (هزار عدد) انواع محصول تولید کرده و با عرضه ۱۱ هزار و ۴۵۵ (هزار عدد) از تولیداتش درآمدی بالغ بر ۲۸۱ میلیارد ریال بدست 
آورده است. 
بر اساس اطلاعات جدول زیر، درآمد فروش این مجموعه ۸۰۰ میلیارد ریالی در دوره عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۰ دی ماه امسال نسبت به دوره مشابه سال مالی گذشته با رشد ۱۱ درصدی مواجه شده است و از رقم ۲۵۲ میلیارد و ۹۲۱ میلیون ریال به ۲۸۱ میلیارد ریال افزایش یافته است.

بیشترین درآمد و نرخ فروش محصولات
دو محصول قطره و اسپری استنشاقی در هر دو دوره عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۰ دی ماه امسال و نیز ۱۰ ماهه اول سال جاری به ترتیب عنوان پردرآمدترین و گران ترین محصول این مجموعه را به خود اختصاص داده اند. گفتنی است، در ماهی که گذشت تعداد هفت هزار و ۸۶۱ (هزار عدد) محصول قطره در شرکت لابراتوارهای دارویی سینا تولید شده و از محل فروش حدود هشت هزار (هزار عدد) از آن مبلغ ۱۷۲ میلیارد و ۶۵۱ میلیون ریال درآمد توسط این شرکت شناسایی شده است. علاوه بر این، تعداد ۴۶۹ (هزار عدد) از محصول تولیدی اسپری استنشاقی به قیمت ۱۴۵ میلیون و ۶۱۱ هزار ریال به ازای هر (هزار عدد) در بازار فروخته شده است.

شاخص‌های عملکردی 10 ماهه 
بر اساس اطلاعات در دسترس، شرکت در دوره عملکرد از ابتدای سال مالی جاری تا پایان دی ماه بیش از دو هزار و ۹۱۷ میلیارد ریال درآمد محقق ساخت که این رقم از محل تولید حدود ۱۱۷ هزار (هزار عدد) انواع محصول و فروش ۱۲۱ هزار و ۱۶۰ (هزار عدد) از تولیداتش رقم خورده است. همچنین با توجه به اطلاعات جدول زیر، افزایش درآمد فروش «دسینا» به میزان ۲۷ درصد در دوره عملکرد ۱۰ ماهه اول امسال در مقایسه با دوره مشابه سال مالی گذشته به چشم می‌خورد. چراکه، در این دوره عملکرد درآمد فروش شرکت از مبلغ دو هزار و ۲۹۶ میلیارد ریال در ۱۰ ماهه اول سال مالی ۹۷ به بیش از دو هزار و ۹۱۷ میلیارد ریال در ۱۰ ماهه اول سال مالی ۹۸ ارتقا یافت.

بیشترین درآمد و نرخ فروش محصولات
این گزارش می‌افزاید: درآمد فروش «دسینا» در دوره عملکرد از ابتدای سال مالی جاری تا پایان دی ماه از محل تولید ۶۶ هزار و ۲۴۵ (هزار عدد) محصول قطره و عرضه ۶۶ هزار و ۸۹۹ (هزار عدد) از آن بالغ بر یک هزار و ۵۸۴ میلیارد ریال محاسبه می‌شود. در کنار آن، در این دوره تعداد چهار هزار و ۷۳۱ (هزار عدد) از تولیدات محصول اسپری استنشاقی به نرخ ۱۴۲ میلیون و ۶۳۰ هزار ریال به ازای هر (هزار عدد) به فروش رسیده است.

  • شماره 341 هفته نامه اطلاعات بورس - صفحه 11