به گزارش صدای بورس به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، این در حالی است که در این میان بانکهای مختلف با توجه به وظایف گوناگون و برخورداری از جامعه آماری مختلف از مشتریان در این حوزه با مسئولیتهای متنوعی مواجه هستند و آنها باید تلاش کنند که مسئولیتهای خود را به نحو احسن اجرا کنند و در مسیر افزایش سطح رضایت مشتریان خود گام بردارند.
بانک رفاه به عنوان یک بانک عامل در حوزه سلامت، کارگران و بازنشستگان و بازوی ارائه خدمات مالی و بانکداری سازمان تأمین اجتماعی ایران، با طیف وسیعی از اقشار مختلف در لایههای مختلف اجتماعی سر و کار دارد و بر همین اساس قطعا نیازمند دقت نظر و فرآیندهای توجیحی بیشتری برای مشتریان خود در این حوزه باشد. چرا که بسیاری از مخاطبان و مشتریان این بانک را افرادی تشکیل میدهند که نیازمند هدایت، آگاهسازی و تشریح دقیقتری از فرآیند پیشرو در خصوص رمز دوم یکبار مصرف هستند و بانک رفاه با اقداماتی که از ابتدای سال جاری و خصوصاً در سه ماهه اخیر، در این خصوص داشته تلاش ویژهای برای جریان سازی و آگاهی بخشی در خصوص رمزهای پویا آغاز کرده است.
همگام سازی مشتریان بانک رفاه برای انجام عموم فعالیتهای بانکداری مدرن و بانکداری دیجیتال نیازمند راهنمایی و آموزشهای بیشتری است و مدیران بانک رفاه با توجه به وجه تمایز مشتریان و نیز گستردگی و پراکندگی شعب این بانک در نقاط جغرافیایی سراسری در کشور، تلاش کردهاند برنامههای جامعتری در تعامل با مشتریان ارائه و پیادهسازی نمایند که البته هنوز تا رسیدن به نتیجه حداکثری و مطلوب راه سختی نیز در پیش است.
مروری بر عملکرد بانک رفاه در پرونده رمزهای دوم یکبار مصرف، اطلاعیههای صادر شده از سوی این بانک در جهت آگاهی بخشی به مشتریان و اقدامات تبلیغاتی متعدد با هدف فرهنگ سازی و آشنایی بیشتر عموم مشتریان شبکه بانکی تلاش کرده که عموم مشتریان را با این خدمت و ضرورتهای استفاده از رمزهای پویا بیشتر آشنا سازد.
عملکرد بانک رفاه در خصوص فعال سازی رمز پویا برای مشتریان
در میان بانکها و موسسات اعتباری، بانک رفاه کارگران توانسته است با عملکردی قابل توجه برای افزایش امنیت مشتریان خود سه روش برای فعال سازی رمزپویا ارائه دهد.
دارندگان رفاه کارت میتوانند با مراجعه به دستگاههای خود پرداز بانک رفاه در سراسر کشور و تأیید شماره تلفن همراه مربوط به کارت، به یکی از روشهای ذیل سرویس رمز دوم پویای کارت را فعال کنند:
۱- استفاده از نرم افزار رمز ساز رفاه بر روی گوشیهای هوشمند
این روش، مناسب برای دارندگان گوشیهای تلفن هوشمند است؛ البته شایان ذکر است، هنگام استفاده از این نرم افزار برای تولید رمز، نیازی به استفاده از اینترنت گوشی نیست.
۲- استفاده از سرویس کد دستوری #۷۱۳*
دارندگان گوشیهای هوشمند و غیر هوشمند میتوانند با استفاده از کد دستوری #۷۱۳* از طریق هر یک از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل به صورت برخط (online) از این سرویس استفاده کنند.
۳- ارسال پیامک رمز دوم (سامانه هریم)
از بامداد روز شنبه ۲۱ دی ماه سال جاری ارسال رمز دوم پویا از طریق پیامک (سامانه هریم بانک مرکزی) در بانک رفاه بهره برداری شد و از این پس مشتریانی که رمز دوم پویای کارت را از طریق سامانه رمزساز رفاه و یا کد دستوری #۷۱۳* فعال کردهاند، میتوانند در تمامی درگاههای پرداخت بانکی که ارسال رمز دوم پویا به صورت پیامک در منوها و صفحات آن لحاظ شده از این خدمت/ امکان نیز بهره مند شوند.
گفتنی است، مشتریانی که فقط شماره تلفن همراه خود را از طریق شعب یا خودپردازهای بانک رفاه تأیید کردهاند نیز از این خدمت برخوردار میشوند. به این منظور دارندگان رفاه کارت باید با مراجعه به دستگاههای خودپرداز بانک رفاه نسبت به تأیید شماره تلفن همراه مربوط به کارت اقدام کنند.
همچنین علاوه بر امکان استفاده از رمز دوم پویای کارت به شرح فوق، امکان استفاده از رمز دوم ایستای کارت در صورت رضایت مشتری، تا سقف مجموع تراکنش یک میلیون ریال در هر شبانه روز وجود دارد.
همچنین برای دارندگان رفاه کارت امکان استفاده همزمان از سه روش (رمزساز رفاه، کد دستوری #۷۱۳* و ارسال پیامک) فراهم است.
علاوه بر این بانک رفاه کارگران در راستای تسهیل امور و افزایش رضایت مندی مشتریان خود، برای اجرای این طرح مجموعه اقداماتی مانند برگزاری میز خدمت ویژه مشتریان و نیز نشستهای تلفنی در مرکز ارتباط با مشتریان این بانک (فراد) انجام داده است.
این میز خدمت به منظور شفاف سازی، پاسخگویی به سوالات و آگاهی بخشی به مشتریان برای مدتی در مرکز ارتباط با مشتریان (فراد) این بانک برقرار بود و به سوالات آنها پاسخ میدادند.
در پایان باید تاکید کرد که بانک رفاه علاوه بر ماموریتهای تخصصی از سوی سازمان تامین اجتماعی، به عنوان یک بانک تجاری در سطح کشور نیازمند اجرای فرآیندهای به روز بانکداری در قابل قبولترین شکل و حد ممکن است و طیف گسترده مشتریان این بانک در کشور، ایجاب میکند که این بانک در مسیر فرآیندهای روز بانکداری، خدمات و سبد محصولات خود را توسعه داده و با نیم نگاهی به مشتریان خاص این بانک از جمله کارگران و بازنشستگان حرکت درستی در مسیر تحقق فناوریهای روز هدفگذاری نماید تا علاوه بر بهبود سطح بانکداری رضایت مشتریان خود را نیز فراهم سازد، مسیری که بانک رفاه آغاز کرده و تلاش دارد با حرکت درست در این ریل، علاوه بر توسعه محصولات و خدمات خود، با به کارگیری همه ظرفیتها در موضوعات و تحولات بزرگ نظام بانکی از جمله اجرای طرح رمزهای پویا، رضایت و امنیت خاطر را نیز برای مشتریان خود فراهم سازد.
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳
استفاده از رمز دوم یکبار مصرف که از بهمن ماه به طور رسمی وارد فاز اجرایی در شبکه بانکی کشور شده، اقدامی است که به گفته مسئولان و کارشناسان نظام بانکی با افزایش امنیت در تراکنشهای اینترنتی، امکان سوء استفاده از اطلاعات حساب بانکی در خریدهای غیرحضوری را به حداقل میزان ممکن رسانده و بنابراین امنیت حساب مشتریان به طور کامل تضمین خواهد شد.