به گزارش صدای بورس به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، این روزها و با توسعه خدمات بانکداری الکترونیک، شیادان و کلاهبرداران به روشهای گوناگون و متنوع، اطلاعات ارزشمند بانکی مشتریان را به سرقت برده و اقدام به کلاهبرداری و خالی کردن حساب های آنها میکنند.
کلاهبرداران از طریق ارسال ایمیل و پیامک، رباتهای متعدد تلگرامی، صفحات جعلی پرداخت و یا با به دام انداختن افراد سالمند کمسوادی که قصد برداشت وجه از دستگاه خودپرداز را دارند، نیات سوء خود را عملیاتی میسازند.
از این رو، ضرورت دارد مشتریان نظام بانکی از طریق به کارگیری روشهای کاربردی مقابله با فیشینگ و کلاهبرداری اینترنتی همچون استفاده از رمز یکبار مصرف، نوشتن نشانی صفحات مورد نظر به صورت مستقیم در مرورگر، بازنکردن لینکهای ارسال شده توسط افراد ناشناس و همچنین درگاه پرداخت پیپینگ (pay ping) به عنوان پرداختیار رسمی بانک مرکزی ج.ا.ا مانع به ثمر نشستن نیات سوء آنها شوند.