به گزارش صدای بورس به نقل از سنا، حمیدرضا عبدالله پور با اشاره به اینکه منشا مشکل، تغییرات نرم افزاری زیرساخت معاملات برخط بود و نه هسته معاملات فرابورس، افزود: از اسفند گذشته به مرور، تاخیر در بهروزرسانی اطلاعات بازار در سیستمهای آنلاین مشاهده میشد و این موضوع با همکاران شرکت مدیریت فناوری مطرح شد؛ در نهایت راه حل جدیدی برای رفع مشکل مربوطه ارائه شد تا شرکتهای نرم افزاری با اعمال تغییرات مورد نظر، اطلاعات لحظهای بازار را بدون تاخیر دریافت کنند.
وی توضیح داد: از آنجا که این تاخیر در روزهای گذشته افزایش یافته بود، تغییرات مذکور در چند روز گذشته در سیستمها اعمال و نتیجه مطلوب حاصل شد؛ در نهایت راهکار شرکت مدیریت فناوری به خوبی پاسخ داد و اطلاعات بازار بدون هیچ تاخیری به کاربران ارائه میشود.
عبدالله پور اظهار کرد: اختلال ایجاد شده امروز در ارسال سفارشات به ویژه در نمادهای فرابورسی که از اثرات اعمال تغییرات یاد شده در سامانههای معاملات برخط شرکت رایان همافزا بود، پس از بررسی و ریشهیابی مرتفع شد و ارتباطی با هسته معاملات یا خدمات شرکت مدیریت فناوری نداشته است.
مدیرعامل شرکت رایان همافزا در پایان ضمن پوزش از کاربران افزود: در حال حاضر سامانهها با سرعت عمل بسیار مطلوبتر نسبت به گذشته، در حوزه دریافت و ارائه اطلاعات بازار در حال سرویس دهی هستند.