کارشناسان انتظارات خود از رئیس سازمان بورس را با صدای بورس در میان گذاشتند.

باید گفت چند سالی است سازمان بورس از مقام عالی نظارت بر بازار سرمایه عدول کرده و به امور اجرایی بازار نیز وارد شده است. لازم است برای بهبود پیشبرد امور، سازمان به جایگاه رفیع خود بازگردد و امور اجرایی را به ارکانی همچون بورس‌ها و کانون‌ها واگذارد.

دوم این که با روند بازار همراه باشید و با آن مقابله نکنید. بی شک با هجوم سرمایه‌ها به بورس، قیمت‌ها در حال حبابی شدن هستند و نه شما و نه هیچ کسی دیگر نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد. پس سعی کنید از این اتفاق بیشترین بهره و منفعت را برای بازار سرمایه ایجاد کنید.

همچنین برخی امور اجرایی نظیر وظایف شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در امور پسامعلامات و یا پرداخت سیستماتیک سودهای نقدی شرکت‌ها، سال‌هاست که مغفول مانده‌اند و با وجود انتظارات شاهد اصلاح آنها نیستیم و مهمترین معضل اجرایی بازار، تعویض و ارتقای سیستم‌های معاملات و پسامعاملات در بورس و فرابورس است. سیستم فعلی که حدود ۱۵ سال پیش راه‌اندازی شد، تا امروز بسیار خوب کار کرده است، اما با رد شدن دفعات معاملات از یک میلیون دفعه، نمی‌تواند فشار کار را تحمل کند و انتظار می‌رود که به زودی با قفل شدن کامل آن مواجه باشیم. آپدیت کردن این سیستم، خرید سیستم جدیدی از منابع خارجی و یا حتی توسعه سیستمی جدید با کمک برنامه نویسان داخلی، روش‌هایی هستند که مورد توصیه بوده‌اند. در پیش گرفتن هر یک از این مسیرها نیازمند عزم جدی مدیریت سازمان و فشار به ارکان اجرایی است.