به گزارش صدای بورس به نقل از روابط عمومی بیمه آسیا، مسعود بادین نایب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا اظهار کرد: بیمه آسیا به عنوان بزرگترین بیمه خصوصی و با بیش از ۷ میلیون بیمهگذار در سراسر کشور، از روزهای نخست شیوع بیماری کرونا، وظیفه خطیر اتخاذ پروتکلهای بهداشتی را بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا، در کلیه ساختمانهای مرکزی و شعب سراسر کشور با دقت تمام به اجرا گذاشت.
نایب رئیس هیئت مدیره بیمه آسیا، اقدامات بیمه آسیا را به منظور حفظ سلامت کارکنان و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، شامل شیفتبندی و تغییر ساعات کار کارکنان براساس مصوبات دولت، ضدعفونی کردن ساختمانها، اتاقها و وسایل نقلیه اداری به صورت روزانه، توزیع دستکش، ماسک و شیلد صورت در بین کارکنان (به خصوص واحدهای صدور و پرداخت خسارت)، تعبیه مواد ضدعفونیکننده و بهداشتی در سطح گسترده در مبادی ورودی ساختمانها و تمامی طبقات، تبسنجی کارکنان و مراجعهکنندگان در مبادی ورودی تمامی ساختمانها، شعب و واحدهای پرداخت خسارت عنوان کرد.
وی با اشاره به لغو تمامی جلسات، مراسم و برنامههای مناسبتی در بیمه آسیا در این مدت، افزود: اطلاعیهها و دستورالعملهای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا در پرتال داخلی و کانالهای بیمه آسیا در شبکههای اجتماعی درج گردید و با توجه به حضور حداقلی کارکنان در محل کار، اضافهکاری تشویقی به کارکنان در اسفندماه ۱۳۹۸ اختصاص یافت.
مدیرعامل بیمه آسیا افزود: از سوی دیگر، بیمه آسیا در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی و حمایت از تلاش ارزشمند و خستگیناپذیر کادر پزشکی در بیمارستانها و مراکز درمانی، با تصویب هیئت مدیره بیمه آسیا و اختصاص چهار میلیارد ریال بودجه، ۱۰ هزار دست لباس ایزوله تهیه و در مراکز درمانی و بیمارستانهای پذیرنده بیماران کرونایی در دو مرحله توزیع شد که در نخستین مرحله، طبق هماهنگی به عمل آمده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیش از سه هزار دست لباس ایزوله در استانهای پرخطر و در مراکز درمانی تهران، قم و گیلان و در دومین مرحله نیز توزیع هفت هزار دست از این البسه، در ۲۷ استان دیگر کشور انجام شد.
وی با اشاره به تغییر لوگوی بیمه آسیا همگام با پویش بینالمللی رعایت فاصله اجتماعی گفت: بیمه آسیا با مشارکت در پویش بینالمللی تشویق مردم به رعایت فاصله اجتماعی و ماندن در خانه، به طور موقت نشانتجاری خود را تغییر داد.
مدیرعامل بیمه آسیا اظهار کرد: بیمه آسیا در پی شیوع بیماری کرونا، به منظور کاهش ترددها، جلوگیری از اتلاف وقت بیمهگذاران و رعایت ملاحظات پیشگیرانه، معرفینامههای درمانی را در استان تهران به صورت کاملا آنلاین ارائه و مهلت ارائه اسناد هزینههای پزشکی از سوی بیمهشدگان خود را نیز به مدت یک ماه در کلیه قراردادهای درمان گروهی شرکت بیمه آسیا افزایش داده است.
وی با اعلام پوشش هزینههای درمان ویروس کرونا توسط بیمه آسیا گفت: بیمه آسیا در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی و به منظور ایجاد امنیت خاطر، هزینههای درمانی ویروس کرونا برای تمامی بیمهشدگان قبلی و جدید بیمههای جامع و عمر و پسانداز و جامع مهر آسیا که دارای پوشش امراض خاص باشند، بدون حق بیمه اضافی، معادل سرمایه امراض خاص تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال طی دوره برگزاری جشنواره فروش بیمههای زندگی و تا پایان فروردین ۱۳۹۹ تحت پوشش قرار داده است.
مدیرعامل بیمه آسیا همچنین با اشاره به عرضه برخط و تمدید دو ماهه بیمهنامه شخص ثالث به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: براساس مصوبه بیمه مرکزی، بیمه آسیا بیمهنامههای شخص ثالث را که مهلت آنها تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ است، به مدت دو ماه تمدید کرد.
مدیرعامل بیمه آسیا در ادامه، به برقراری کشیک نوروزی در تمامی شعبههای بیمه آسیا در سراسر کشور و ارائه خدمات بیمهای در ایام نوروز نیز اشاره کرد.