به گزارش صدای بورس به نقل از روابط عمومی بیمه آسیا، بنا بر اعلام مدیریت هماهنگی امور شعب و مناطق این شرکت، طرح جدید درجهبندی شعب در فرآیندی تخصصی و با دقت بالا تهیه شده است که براساس آن، درجهبندی بر اساس هفت مولفه و ۲۴ شاخص نهایی و با در نظر گرفتن عملکرد فعلی، ظرفیتها و روند حرکت شعب انجام میشود.
این گزارش میافزاید، در نخستین ارزیابی شعب بر اساس طرح جدید، درجه پنج شعبه بیمه آسیا شامل شعبه قم (با درجه یک شاخص)، شعبه ابهر (با درجه یک B) و شعب شریعتی تبریز، بلوار زنجان و بلوار فرودگاه مشهد (با درجه ۲) ارتقا پیدا کرد.
هفت مولفه نهایی مذبورعبارتند از عملکرد بیمهگری، بهرهوری، عملکرد بازار، کیفیت کارکنان، کیفیت نمایندگان، عملکرد مالی و نیز سلامت اداری و مشتری مداری، که در مجموع در بردارنده ۲۴ شاخص است. از جمله این شاخصها میتوان به تولید حق بیمه، خسارت پرداختی، درصد تحقق برنامه و توازن پورتفوی در مولفه عملکرد بیمهگری اشاره کرد.
گفتنی است، درجهبندی جدید شعب که به صورت سالانه انجام میشود، نه تنها ناظر بر عملکرد گذشته یا حال حاضر هر شعبه است بلکه ظرفیتهای رشد آتی آن را نیز در نظر میگیرد.