رئیس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس افزود: در این نامه عنوان شده به نظر میرسد تبلیغات تبرک شائبه بین مردم ایجاد کرده و خواستار اصلاح تبلیغات آنها شدیم.جعفری درخصوص پاسخ مدیران تبرک بیان کرد : آنها گفتند به هیچ عنوان نظر ما تبلیغ سهام شرکت نبوده و منظور از جمله در بورس باشید ، صرفا به روز بودن است.رئیس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت : نهاد ناظر نامه ای را مبنی بر اصلاح تبلیغات به شرکت تبرک ارسال کرد ولی به دلیل محرمانه بودن نامه، اجازه چاپ داده نمی شود. جعفری افزود : در نهایت مدیران این هلدینگ قول دادند از ۲۰ اردیبهشتماه سال جاری تبلیغات خود را اصلاح کنند؛ چراکه سفارش تبلیغات تا ۲۰ اردیبهشت به رسانه ملی داده شده است .
همچنین قرار است دیگر از واژه هایی همچون در بورس باشید یا سهم تبرک را میخواهم، استفاده نشود. جعفری عنوان کرد: زمانی که تبلیغ شروع میشود میگوید سهم بازار رب و کچاپ را میخواهم و در آخر عنوان میشود سهم تبرک را میخواهم ، به نظر طوری تبلیغ طراحی شده که وقتی این دو موضوع به هم وصل میشود ، صد در صد نمی توان گفت صرفا منظور آنها وسوسه مردم به خرید سهم تبرک است، ولی اگر منظور آنها به خطر افتادن بازارسرمایه باشد، خلاف ماده ۴۶ قانون بازار اوراق بهادار است و میتوان گفت که چون از این تبلیغ خطری را احساس کردیم، به شرکت تبرک نامه ارسال شد.
رئیس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس تاکید کرد: قوانین تبلیغات هم روی سایت سازمان بورس است، ضمن این که قانون بازارسرمایه هم باوجود اینکه سال ۸۴ تصویب شده، هنوز هم پاسخگوی نیازهای اقتصادی است. البته اتفاقا در بند ۳ ماده ۴۶ قانون اوراق بهادار صراحتا عنوان شده که اشخاص نباید گمراهی در روند معاملات اوراق بهادار ایجاد کنند، ولی اگر نیاز باشد دستورالعمل ها هم اصلاح میشود.
- هفته نامه ۳۵۱ اطلاعات بورس- صفحه ۴