تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲

رئیس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس گروه شیمیایی و مواد غذایی) در خصوص دوپهلو بودن تبلیغ تبرک گفت: در سازمان بورس هم بحث برداشت دوپهلو بودن تبلیغ تبرک صورت گرفت که بر این اساس نامه ای به شرکت تبرک برای اصلاح این تبلیغ ارسال کرد .

رئیس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس افزود: در این نامه عنوان شده به نظر می‌رسد تبلیغات تبرک شائبه بین مردم ایجاد کرده و خواستار اصلاح تبلیغات آنها شدیم.جعفری درخصوص پاسخ مدیران تبرک بیان کرد : آنها گفتند به هیچ عنوان نظر ما  تبلیغ سهام شرکت نبوده و منظور از  جمله در بورس باشید ، صرفا به روز بودن است.رئیس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت :  نهاد ناظر نامه ای  را مبنی بر اصلاح تبلیغات به شرکت تبرک ارسال کرد ولی به دلیل محرمانه بودن نامه، اجازه چاپ داده نمی شود.  جعفری  افزود : در نهایت مدیران این هلدینگ قول دادند  از ۲۰ اردیبهشت‌ماه سال جاری تبلیغات خود را اصلاح کنند؛ چراکه سفارش تبلیغات تا ۲۰ اردیبهشت به رسانه ملی داده شده است .

همچنین قرار است دیگر از واژه هایی همچون در بورس باشید یا سهم تبرک را می‌خواهم، استفاده نشود. جعفری عنوان کرد: زمانی که تبلیغ شروع می‌شود می‌گوید سهم بازار رب و کچاپ را می‌خواهم و در آخر عنوان می‌شود سهم تبرک را می‌خواهم ، به نظر طوری تبلیغ طراحی شده که وقتی این دو موضوع به هم وصل می‌شود ، صد‌ در صد نمی توان گفت صرفا منظور آنها وسوسه مردم به خرید سهم تبرک است، ولی اگر منظور آنها به خطر افتادن بازارسرمایه باشد، خلاف ماده ۴۶ قانون بازار اوراق بهادار است و می‌توان گفت که چون از این تبلیغ خطری را احساس کردیم،  به شرکت تبرک نامه ارسال شد.

رئیس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس تاکید کرد:  قوانین تبلیغات هم روی سایت سازمان بورس است، ضمن این که قانون بازارسرمایه هم باوجود این‌که سال ۸۴ تصویب شده،‌ هنوز هم پاسخگوی نیازهای اقتصادی است. البته اتفاقا در بند ۳ ماده ۴۶ قانون اوراق بهادار صراحتا عنوان شده که اشخاص نباید گمراهی در روند معاملات اوراق بهادار ایجاد کنند، ولی اگر نیاز باشد دستورالعمل ها هم اصلاح می‌شود. 

  • هفته نامه ۳۵۱ اطلاعات بورس- صفحه ۴