به گزارش صدای بورس، امیر ناظمی با اشاره به ضرورت حضور شرکتهای استارتآپی در بازار سرمایه به ایبنا گفت: حضور در بازار سرمایه در یکی از قالبهای بورس اصلی، تابلوی مستقل یا فرابورس به استارتآپها در توسعه و جذب منابع مالی آن هم در شرایط فعلی که مشکلات متعددی از جمله وضعیت اقتصادی و تحریمها سرمایهگذاری در شرکتهای نوآور را دشوار کرده، کمک میکند و در عین حال داراییهای غیرفیزیکی آنها که بر پایه مغز، فکر و ایده قرار دارد، شناسایی، ارزشگذاری و به رسمیت شناخته میشود؛ در عین حال این شرکتها گزینههای جذابی برای فعالین حوزه بازار سرمایه و سرمایهگذاران هستند و مردم نیز تجربه جدیدی از سرمایهگذاری خواهند داشت.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: با تغییرات در سازمان بورس، هماهنگیهای لازم برای حضور هر چه سریعتر شرکتهای استارتآپی در بورس انجام شده و به منظور ایجاد شرایط حضور استارتآپها چند نهاد و سازمان از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کنار مجمع تشخیص مصلحت نظام و صندوق نوآوری شکوفایی همکاری دارند تا نخستین شرکتهای استارتآپی آماده ورود به بازار سرمایه شوند.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان این که در گام اولیه شرکتهای دارای صورتهای مالی شفاف و بزرگ برای ورود به بازار بورس انتخاب و اعلام آمادگی کردهاند، گفت: هم اکنون حضور چهار شرکت صبا ایده، کافه بازار به صورت انفرادی بدون حضور هلدینگ هزار دستان، تپسی و دیجیکالا در بورس قطعی شده اما جزییات در حال نهایی شدن است و با پیگیریهای متعدد باید گفت مراحل ورود اولیه و عرضه سهام تا کمتر از شش ماه آینده نهایی میشود.
وی تاکید کرد: با ورود شرکتهای استارتآپی به بازار سرمایه شاهد تغییرات بزرگ در حوزه اکوسیستم اقتصاد دیجیتال و کسب و کارهای نوآور خواهیم بود که برای بازار سرمایه نیز جذابیت ایجاد خواهد کرد.