از همینرو، کشورهای گوناگون در آموزش سواد مالی، روشهای متنوع و جذابی را برای آموزش و فرهنگسازی انتخاب کردهاند. سازماندهی رویدادهای بانشاط و متنوع فرهنگی، میتواند بستری مناسب برای آموزش باشد. مانیوایز در هلند، هر ساله با تمرکز بر آموزش مالی ، برگزاری دو رویداد نظیر هفته ملی پول و روز بازنشستگی. سازماندهی میکند.
هفته ملی پول:مخاطبین هفته ملی پول، کودکان دبستانی و والدین آنها هستند. در این هفته صدها سازمان با همکاری یکدیگر، چگونگی مدیریت پول را به دانشآموزان آموزش میدهند. در این آموزش، از ابزارهای مدرسهای و رویدادهای رسانهای استفاده میشود. نهادهای بسیاری این هفته را رهبری و پشتیبانی کردهاند: بورس اوراقبهادار آمستردام، کالج هرمان وسلینک، پلتفرم مانی وایز، وزارت مالیه هلند، بانک مرکزی هلند، انجمن بانکداران هلندی، انجمن بیمه هلند، بانک اِن.آی.بی.سی، پی پال بنلوکس و نت فلیکس. بیش از ۵۰۰ هزار کودک به طور مستقیم و ۱۳۵۰۰۰۰ نفر به طور غیرمستقیم در این رویداد شرکت کردهاند.
روز بازنشستگی:این برنامه، به مدت سه روز برگزار شده و حدود ۲۵۰ سازمان در اجرای آن همکاری میکنند. هدف این رویداد، افزایش آگاهی کارفرمایان، کارمندان و بنگاههای کوچک و متوسط از مسائل مربوط به بازنشستگی است.در پرتغال، شورای ملی نظارت بر امور مالی و سایر ذینفعان هر سال در ۳۱ اکتبر (۹ آبان) روز سواد مالی را با تمرکز بر کل افراد جامعه به ویژه دانشآموزان برگزار میکنند. این رویداد شامل اقداماتی مانند برگزاری کنفرانسها، کارگاهها، جلسات گفتگو، بازیها، مسابقات و سایر فعالیتهای سرگرمکننده تعاملی با عموم مردم است. در برخی کشورها، ادارات دولتی در اجرای چنین برنامههای جذابی مشارکت دارند. از جمله این کشورها میتوان به این مواردا نظیر ، لتونی (کمیسیون بازارهای مالی و سرمایه، بانک لتونی، وزارت آموزش)،هلند (مانیوایز)،پرتغال (بانک مرکزی، کمیسیون بازار اوراق بهادار و سایر ادارات)،و بریتانیا (مانی ادوایز سرویس) اشاره داشت .
- هفته نامه ۳۵۱ اطلاعات بورس،صفحه ۱۶