به گزارش صدای بورس به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، حسین حسینی در گفتوگو با پایگاه خبری پایشگر با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران و سایر کشورهای جهان، از آن به عنوان مهمترین و بزرگترین آزمون و امتحان الهی یاد کرد و گفت: در حال حاضر با توجه به تلاش مسئولان کشوری از جمله وزارت بهداشت و کادر محترم درمانی برای مقابله با شیوع این ویروس، باید سایر فعالان حوزه سلامت از جمله شرکتهای بیمه نیز با اعمال سیاستهای لازم در جهت کنترل و مقابله با این ویروس خطرناک گام بردارند.
وی با اشاره به رشد و پیشرفت فناوریهای نوین در عرصه خدمات الکترونیکی، هوشمندسازی سیستمهای بیمهای را موجب ارتقای سلامت بیمهگذاران، افزایش ارائه خدمات، تشخیص بهتر و سریعتر بیماریها و در نتیجه باعث کاهش هزینههای درمان دانست و حرکت به این سمت را یکی از راهکارهای دوام و بقای شرکتهای بیمه ارزیابی کرد.
قائم مقام بیمه دانا، با اشاره به تلاشهای انجام شده این شرکت به ویژه در حوزه درمان به منظور ارتقای سلامت بیمهگذاران و ارائه خدمات مطلوب و استاندارد به مردم، گفت: با عنایت به نوسانات و متغیرهای اقتصادی اخیر، بسیاری از خانوادهها در این حوزه با چالشهایی مواجه شدند که امیدواریم با سیاستگذاریهای صحیح، به خصوص هوشمندسازی سیستمهای بیمهای در کشور، این مشکلات به حداقل ممکن کاهش یابد و بتوانیم از این بستر، خدمات بهتر و مطلوبتری به مشتریان ارجمند ارائه کنیم.
حسینی، نوع نگاه بیمه دانا به بحث بیمه سلامت را به عنوان یک ضرورت اجتماعی، مورد تاکید قرار داد و افزود: ترویج فرهنگ عمومی در حوزه بیمه و سلامت یکی از موضوعات بسیار مهمی است که باید آموزش افراد در این زمینه به اندازهای گسترش پیدا کند که آحاد جامعه به ویژه نیازمندان از سیستم بیمهای و نوع ارائه خدمات آن آگاهی کامل پیدا کنند.
وی بار دیگر هوشمندسازی خدمات بیمهای را موجب کاهش هزینههای درمانی دانست و نقش مهم آن را در جلوگیری از پرداخت هزینههای غیرواقعی مورد تاکید قرار داد.