به گزارش صدای بورس به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل بیمه مرکزی، در این اطلاعیه آمده است: تصمیم به ارائه خدمات بیمهای به بیمهگذاران بدون نیاز به نسخه فیزیکی بیمهنامه شخص ثالث به مفهوم حذف شبکه فروش از فرآیند عرضه بیمهنامه مذکور نبوده و شبکه فروش همچون گذشته نقش و کارکرد خود را حفظ خواهد کرد.
بر همین اساس، واحدهای صدور (اعم از شعب و نمایندگان) در شرکتهای بیمه موظفند با رعایت دقیق مقررات مربوطه نسبت به تبیین و تشریح اهداف و منافع این طرح برای بیمهگذاران اقدام لازم را به عمل آورند.
بدیهی است با دریافت شماره تلفن همراه از بیمهگذاران و ثبت آن در سیستم صدور، امکان هرگونه اطلاعرسانی پیامکی وجود دارد و شرکتهای بیمه علاوه بر اطلاعرسانی الکترونیکی در صورت درخواست بیمهگذاران موظفند نسخه چاپی بیمهنامه را نیز در اختیار آنان بگذارند.