مرکز ارتباطات امور بین‌الملل سایپا پیرامون طرح فروش فوق‌العاده محصولات این گروه خودروسازی به ۲۰ پرسش متداول متقاضیان برای ثبت نام در این طرح پاسخ گفت.

به گزارش صدای بورس به نقل از ایران کالا، ۲۰ پرسش متداول مردم و پاسخ آنها به شرح زیر است:

۱- چگونه می توان موقع ثبت نام رنگ خودرو را مشخص کرد؟

پاسخ: رنگ در ثبت نام اولیه انتخابی نیست و خودرو انتخاب شده صرفا با یک رنگ نمایش داده می شود. مشتری بعد از قرعه کشی امکان انتخاب رنگ و همچنین انتخاب نمایندگی را خواهد داشت.


۲- آیا کسانی که پلاک فعال برای خودروهای سنگین، مینی بوس، کامیونت و غیره را دارند، مجاز به ثبت نام در طرح فروش فوق‌العاده هستند؟

پاسخ: بله. دارندگان خودروهای سنگین امکان ثبت نام دارند و پلاک فعال خودروهای سنگین مشمول قانون خودروهای سواری نمی شود.


۳- ثبت نام در دو شرکت ایران خودرو و سایپا امکان پذیر است؟

پاسخ: خیر. متقاضیان می توانند فقط در یکی از شرکت های ایران خودرو و سایپا ثبت نام کنند.


۴- اگر فردی در هر دو مجموعه ثبت نام کرده باشد، اسم او از طرح حذف می شود؟

پاسخ: خیر. در صورتی که در سایت دو خودروساز ثبت نام صورت گرفته باشد، ثبت نام در ایران خودرو حذف می شود و فرد مجاز به خرید از محصولات سایپا است.


۵- تعداد محدودی از متقاضیان هنگام ثبت نام، شاهد این هستند که برخی از فیلدها غیرفعال است و امکان تکمیل اطلاعات را ندارد، علت چیست؟

پاسخ: فیلدهای مشخصات اصلی مشتری که به واسطه احراز هویت در سیستم از طریق سامانه اِمتا ثبت می شود، قابل تغییر نیست چون این اطلاعات از ثبت احوال استخراج شده است.


۶- آیا این امکان وجود دارد که اطلاعات ارائه شده در سایت ویرایش شود؟

پاسخ: امکان ویرایش پروفایل در برخی از اطلاعات چون شماره تلفن و آدرس وجود دارد ولی اطلاعات اصلی مشتری و بانکی قابل اصلاح نیست.


۷- آیا امکان تغییر شماره شبا وجود دارد؟

پاسخ: فعلا امکان اصلاح نیست.


۸- آیا افرادی که قبلا پذیرش داشته اند ولی انصراف داده اند، در شرایط فعلی امکان پیش ثبت نام دارند؟

پاسخ: بله.


۹- آیا مشتریانی که قبلا پذیرش داشته اند ولی اقدام به صلح نکرده اند، در شرایط فعلی امکان پیش ثبت نام را دارند ؟

پاسخ: خیر.


۱۰- با توجه به حذف چک تامین اعتبار، آیا سند خودرو در قبال مبلغی به عنوان بدهی به مدت یکسال در رهن شرکت می ماند؟

پاسخ: بله. به مدت یکسال نزد شرکت خودروساز باقی می ماند.


۱۱- برخی سوابق ثبت نام خودرو نداشتند ولی اکنون هم امکان ثبت نام در سایت را ندارند و این پیام می آید که شما قبلا ثبت نام کرده اید، مشکل در چیست؟

پاسخ: این موضوع به صورت آنلاین کنترل می شود و مشکلی وجود ندارد.


۱۲- چگونه متقاضیان می توانند سوابق خود را جویا شوند؟

پاسخ: در فروش های بعدی این امکان اضافه خواهد شد تا مردم توسط مرکز امور مشتریان (CRM)  بتوانند سوالات خود را بپرسند.


۱۳- افرادی که تاریخ اعتبار گواهینامه آنها گذشته است، امکان ثبت نام دارند؟

پاسخ: بله، داشتن گواهینامه ملاک عمل است.


۱۴- آیا اتباع خارجی می توانند در طرح فروش فوق‌العاده خودرو شرکت کنند؟

پاسخ: خیر چنین امکانی وجود ندارد.


۱۵- چرا برخی از شهرها و استان ها در سیستم ثبت نام خودرو وجود ندارند؟

پاسخ: استان و شهر بر اساس اطلاعات ناجا تنظیم شده است، در صورتی که شهر مربوطه وجود ندارد نزدیک ترین شهر که مرکز شماره گذاری دارد را انتخاب کنید.


۱۶- اگر متقاضیان طی چند روز اخیر نسبت به فک پلاک اقدام کرده باشند، امکان ثبت نام دارند؟

پاسخ: اگر در روز قرعه کشی مشتری پلاک فعال نداشته باشد، مشکلی بابت خرید خودرو ندارد.


۱۷- برخی عنوان می کنند طی کردن مکرر فرآیند پیش ثبت نام جهت متقاضی در سایت سایپا امکانپذیر نیست؟

پاسخ: برای پیگیری ثبت نام، منویی در سیستم وجود دارد تحت عنوان "سوابق خرید " که مشتری می تواند از طریق آن ثبت نام خود را ملاحظه کند.


۱۸- آیا پیامک ارسالی دارای کد رهگیری است؟

پاسخ: کد رهگیری برای همه متقاضیانی که محصولات سایپا را انتخاب کردند ارسال می شود و نتیجه قرعه کشی بر اساس کدهای ارسالی است.


۱۹- قرعه کشی و تاریخ واریز وجه چه زمانی است؟

پاسخ: روز یکشنبه ۱۸ خردادماه ساعت ۱۰ مراسم قرعه کشی انجام می شود و منتخبین ۴۸ ساعت پس از اعلام نتایج بر روی سایت سایپا باید نسبت به واریز کامل وجه اقدام کنند.


۲۰- آیا امکان انصراف از طرح فروش فوق‌العاده خودرو وجود دارد؟

پاسخ: بله. متقاضیان خرید محصولات سایپا تا قبل از قرعه کشی امکان انصراف از خرید خودرو را دارند.