رئیس جمهور تاکید کرد: مردم باید از ارزانترین و کوتاه‌ترین مسیر، خدمات الکترونیکی دریافت کنند و آنان را نباید در راهروهای ادارات و سازمان ها سرگردان کرد.

به صدای بورس به نقل از خبرآنلاین، دکتر حسن روحانی در جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات که سه‌شنبه برگزار شد، گفت: کارهای زیادی در این مدت  انجام شده است. کارت ملی را هوشمند کردیم و ۲ الی ۳ ساعت وقت مردم را گرفتند تا کارتی را صادر کنند اما متاسفانه شاهدیم همچنان مردم برای مراجعه به برخی ادارات، ناچارند چندین برگ کپی مدارک همراه خود ببرند.

وی گفت: تمام تلاش ما از ابتدای دولت یازدهم، ایجاد و تقویت دولت الکترونیک و حذف کاغذ از سیستم اداری بوده تا به این ترتیب مردم هنگام مراجعه به اداره و یا سازمانی، صرفا با ارائه همان کارت ملی هوشمند خود، دیگر مجبور نباشند برای یک کار ساده ده‌ها برگ کپی از مدارکشان ارائه کنند.

رئیس جمهور افزود: این کارت ملی هوشمند درست شده که دیگر کپی مدارک از مردم نخواهند و با یک شماره کارت ملی همه اطلاعات مورد نیاز، قابل دسترس باشد.

دکتر روحانی دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات را موظف به ارائه گزارش هفتگی از روند تسریع در اجرای دولت الکترونیک و هماهنگی میان وزارتخانه‌ها و رفع مشکلات احتمالی کرد و گفت: باید مشکلات این دولت الکترونیک را ظرف ۶ الی ۷ ماه آینده حل کنیم یعنی سال آینده به نقطه‌ای برسیم که اعلام کنیم به دولت الکترونیک رسیده و این مشکلات را رفع کرده‌ایم. دولت الکترونیک گامی با اهمیت در مسیر خدمت به مردم و مبارزه با فساد و نشانه‌ای از مدرن شدن دولت اسلامی ما است.

رئیس جمهور تاکید کرد: می‌خواهیم کار مردم، وقتی در اداره‌ای وارد می‌شوند، در پیشخوان و میز خدمت فقط با یک کارت انجام شود. هیچ چیز دیگری نیاز نباشد. فقط یک کارت همراهش است. همه کار با آن کارت باید انجام شود، اگر مجوز روزنامه هم می‌خواهد بگیرد، با آن کارت باید انجام بگیرد. بیمه، مالیات بشود و یا اعتراض کند با همان کارت. هیچ چیز دیگری نیاز نباشد.

رئیس جمهور افزود: آن چیزی که ما از دولت الکترونیک انتظار داریم، یک کارت است برای همه کار.

دکتر روحانی انتقال اطلاعات بین دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی برای تقویت دولت الکترونیک و تسهیل امور و حرکت به سمت شفافیت و گزارش آزاد اطلاعات را ضروری خواند و گفت: هدف نهایی انجام یک برنامه‌ریزی است تا طی ۶ ماه این مشکلات حل شود و به نقطه‌ای برسیم که مردم با سهولت بتوانند اطلاعات لازم را به دست بیاورند و کار اداری خودشان را انجام دهند، بدون اینکه با کسی مواجه شوند و حرف بزنند.