تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰

صورت‌های مالی حسابرسی شده «وبملت» به طور مداوم در کدال قرار می‌گیرد. برخی رسانه‌ها چگونه خبر از دسترسی به اسنادی خاص می‌دهند که عدد ۱۷۱ میلیارد تومانی تبلیغات در بانک ملت و شرکت‌ها را نشان می‌دهد؟

به گزارش صدای بورس به نقل از نوآوران آنلاین، فارغ از این که «وبملت» به عنوان لیدر گروه بانکی با سهم درصدی بالا از تراکنش‌ها، حساب‌ها و مشتریان نظام بانکی، یک عملکرد خیره‌کننده از خود به جا گذاشته، این رسانه‌ها تلاش دارند هزینه‌های بازاریابی، تبلیغات، مسئولیت اجتماعی، امور عام المنفعه و... را که بخش جدانشدنی هر کسب و کار موفقی است، به عنوان نقطه ضعف، هدررفت منابع و حتی فساد جلوه دهند.

پیوند عوام فریبانه وام ازدواج با این هزینه نیز دیگر ترفند غیرحرفه‌ای است که البته هر اهل فنی می‌داند تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج از منابع قرض‌الحسنه تامین می‌شود و بانک ملت در این سال‌ها جزو برترین بانک‌ها در تعداد و مبلغ وام ازدواج بوده است.

رشد ۷ درصدی هزینه تبلیغات «وبملت» و شرکت‌های زیرمجموعه‌اش در حالی رخ داده که این بانک افزایش ۹۰ درصدی درآمد حاصل از تسهیلات در سال ۹۸، کاهش قابل توجه بهای تمام شده پول و سهم قابل توجه ۲۵ درصدی از تراکنش‌های نظام بانکی را تجربه کرده است.

و نکته آخر آن که شفافیت دری گران بهاست و نیاز بیش از پیش اقتصاد کشور است. حالا که به مدد بازار سرمایه تعداد زیادی از شرکت‌ها عملکردشان را با صورت‌های مالی به قضاوت عموم می‌گذارند، ای کاش این شفافیت دست آویزی برای هجمه برخی تارنماها و نقدهای غیرمنصفانه نشود.