به گزارش صدای بورس به نقل از دیوان اقتصاد، جشنواره برند محبوب که امسال هفتمین دوره آن از ۱۵ اردیبهشت تا پایان تیرماه ۹۹ در حال برگزاری است، هر سال در طیف گسترده برندهای فعال در گروههای مختلف کالا و خدمات، اقدام به نظرسنجی مردمی در خصوص میزان محبوبیت برندهای معتبر کشور میکند.
امسال در هفتمین جشنواره برند محبوب من، بنا به آرای مردمی، به ترتیب بانک ملی، بانک ملت و بانک صادرات به عنوان بانکهای برتر شناخته شدند.
جشنواره برند محبوب به عنوان گستردهترین نظرسنجی مردم در زمینه محبوبیت برندها، بستری برای شناسایی برندهای محبوب مردم فراهم کرده است تا ضمن شناسایی برندهای خوشنام ایرانی توسط مردم، زمینه معرفی این برندهای معتبر را فراهم آورد.
بنا به اعلام دبیرخانه جشنواره برند محبوب من، هدف این جشنواره ارتقای جایگاه برند مبتنی بر رای و نظر مصرفکنندگان بوده و به همین منظور این جشنواره قصد دارد تا با شناسایی و معرفی برندهای محبوب مردم، زمینه معرفی این برندها به مصرفکنندگان و قدردانی از آنها را فراهم آورد.
بر همین اساس هم در این جشنواره، از مدل مبتنی بر نظرسنجی گسترده مردمی برای شناسایی میزان هواداری مصرفکنندگان در هر یک از گروههای کالا و خدمات استفاده شده تا ضمن ایجاد زمینه مشارکت گسترده مصرفکنندگان در این نظرسنجی، بتوان ارزیابی قابل اعتمادی از طیف گسترده برندهای فعال در گروههای مختلف کالا و خدمات به دست آورد.
بنابراین با توجه به سیاستهای این جشنواره و به منظور قدردانی از تلاش صنعتگران ایرانی، به شرط حضور حداقل ۱۰ برند ایرانی در گروه، ۳ برند ایرانی اول هر گروه که بالاترین رای را در میان برندهای ایرانی گروه کسب کرده باشند، به عنوان برندهای محبوب ایرانی آن گروه معرفی خواهند شد و نشان زرین برند محبوب ایرانی سال ۱۳۹۹ به آنها اهدا خواهد شد.
شرط حداقل رای در هر گروه نیز به عنوان مبنای اعتبارسنجی گروهها در نظر گرفته شده و گروههایی که تعداد کل آرای ثبت شده به برندها در آن گروه زیر ۲ هزار رای باشد، از ردهبندی حذف میشوند.
گفتنی است، محل اخذ آرای مردمی در این نظرسنجی، شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده و شرکتکنندگان در این جشنواره با مراجعه به صفحه @irantopbrands به ۳ بانک ملی، ملت، صادرات به عنوان ۳ بانک برتر رای دادند.