تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳

مدیرعامل شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو با اشاره به اینکه شرکت برنامه‌ریزی لازم جهت افزایش تولید و فروش محصولات تولیدی به شرکت‌های گروه و خارج از گروه را در دستور کار دارد، نتایج حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی این شرکت را اعلام کرد.

 به گزارش صدای بورس، غلامحسین زارع نژاد در خصوص مطالبات شرکت سرمایه‌گذاری سمند از شرکت توسعه فروش خودروکار گفت: با عنایت به اینکه وصول مطالبات سنواتی از مشتریان به دلیل ماهیت آن مستلزم اقدامات قضایی و حقوقی است، لذا در همین راستا از سال ۱۳۹۳ برای بخشی از پرونده‌های مستاجران بدهکار با هدف پیگیری مطالبات معوق در مجتمع قضایی مفتح و همچنین سایر مراجع ذیصلاح قضائی ثبت دادخواست صورت گرفته است که نتیجه آن شناسایی اموال مستاجرین و ضامنین ایشان و اخذ حکم دستور توقیف، انسداد حساب‌های بانکی مستاجرین و ضامنین ایشان، انسداد کارت هوشمند، اخذ حکم جلب مشتریان، ممنوع الخروجی و... محقق شده و نهایتا منجر به افزایش وصول مطالبات سنواتی شده است، به طوری که در سال ۱۳۹۸ مبلغ ۴۱۵ میلیارد ریال و همچنین طی سه ماهه ۱۳۹۹ نیز مبلغ ۸۲ میلیارد ریال وصول مطالبات محقق شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری نیز مبلغ ۳۵۰ میلیارد ریال وصول شود.

وی همچنین در مورد بدهی شرکت توسعه فروش خودروکار به بانک پارسیان اظهار کرد: کلیه منابع حاصل از تسهیلات دریافتی در سنوات قبل به طور کامل صرف پرداخت تسهیلات به متقاضیان خرید خودرو در آن شرکت شده است. اگرچه بر اساس آخرین توافقات، مقرر شده تتمه بدهی شرکت به بانک پارسیان از محل واگذاری املاک گروه صنعتی ایران خودرو تسویه شود که در همین خصوص نیز بخش عمده توافق انجام و پرداخت شده است، اما به دلیل طولانی بودن فرآیند واگذاری املاک، مقرر شده تتمه بدهی به صورت نقدی تسویه شود. بدیهی است با توجه به افزایش بی‌سابقه قیمت املاک، تسویه نقدی با اعمال بهره برای گروه از نظر اقتصادی به صرفه‌تر است.

زارع نژاد ادامه داد: بخشی از طلب شرکت سرمایه‌گذاری سمند طی سنوات اخیر (۱۳۹۶ لغایت ۱۳۹۸) و همچنین سال جاری متناسب با حجم نقدینگی و منابع مالی شرکت توسعه فروش خودروکار به صورت نقدی پرداخت شده و همچنین مابقی طلب نیز طی سال جاری و سنوات آتی از محل منابع مالی شرکت پرداخت و تسویه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو در خصوص هزینه‌های عمومی شرکت گسترش گفت: عمده افزایش هزینه‌های تبلیغات مربوط به هزینه‌های آگهی فروش سهام شرکت‌های کم بازده و همچنین هزینه آگهی برگزاری مجامع سالانه و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی در روزنامه‌های اطلاعات و جام جم است.

وی افزود: شرکت برنامه‌ریزی لازم جهت افزایش تولید و فروش محصولات تولیدی به شرکت‌های گروه و خارج از گروه را در دستور کار دارد و همچنین اجرای برنامه‌های کاهش هزینه‌های تولید و خرید بهینه مواد اولیه، موجب افزایش حاشیه سود محصولات تولیدی گروه خواهد شد و بات وجه به شرایط کنونی بازار سرمایه، منابع ایجادی در شرکت صرف پرتفوگردانی با هدف کوتاه‌مدت در بازار بورس خواهد شد.