به گزارش صدای بورس به نقل از روابط عمومی سپ، گزارش سه ماهه شاپرک درباره عملکرد PSPها را بخوانید.
سهم بازار تراکنش همه ابزارها
در خرداد ماه ۱۳۹۹، شرکت با رشد ۰۱/۰ درصدی، رتبۀ دوم PSPها را در سهم بازار تراکنش تمام ابزارها با ۸۸/۱۸ درصد به دست آورده است. لازم به ذکر است که در طول ۱۶ ماه گذشته، ضمن کسب رتبۀ دوم PSPها در سهم بازار تراکنش تمام ابزارها، شرکت به طور متوسط، رشد مثبت ۰۴/۰ درصدی را نیز در این سهم به خود اختصاص داده است.
نمودار ۱: سهم بازار تراکنش همه ابزارها در خرداد ۹۹
- سهم از تراکنش و مبلغ تراکنش موبایل:
در خرداد ماه ۱۳۹۹، شرکت با کسب ۵۶/۲۶ و ۲۴/۲۸، رتبۀ دوم PSPها را به ترتیب در سهم بازارهای تراکنش و مبلغ تراکنش موبایل به دست آورده است. همچنین در سه ماه نخست سال ۱۳۹۹، میانگین رشد ۵۲/۰ درصدی در سهم بازار تراکنش موبایل و ۴۹/۰ درصدی در سهم بازار مبلغ تراکنش موبایل برای شرکت حاصل شده است که از نظر متوسط رشد در فصل بهار در هر دو سهم بازار مذکور، شرکت در رتبۀ اول قرار دارد.
نمودار ۲: سهم بازار تراکنش و مبلغ تراکنش موبایل در خرداد ۹۹
نمودار ۳: متوسط رشد سهم بازار تراکنش و مبلغ تراکنش موبایل در بهار ۹۹
- سهم از تراکنش و مبلغ تراکنش اینترنت:
شرکت با کسب ۴۷/۱۴ درصد از تراکنشهای اینترنت در خرداد ماه ۱۳۹۹، رتبۀ سوم PSPها را در این سهم به دست آورده است. از طرفی، شرکت به طور متوسط، رشد مثبت ۱۳/۰ درصدی را نیز در سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ در این سهم به خود اختصاص داده است؛ که از حیث متوسط رشد در فصل بهار، شرکت دارای رتبۀ سوم است.
نمودار ۴: سهم بازار تراکنش اینترنت در خرداد ۹۹
در خرداد ماه ۱۳۹۹، با رشد چشمگیر ۲۴/۳ درصدی نسبت به اردیبهشت ۹۹، رتبۀ اول رشد در سهم بازار مبلغ تراکنش اینترنت متعلق به شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش بوده است. همچنین در این ماه، رتبۀ دوم PSPها در سهم این بازار با ۳۲/۳۵ درصد، به سپ اختصاص یافته است.
نمودار ۵: رشد سهم بازار مبلغ تراکنش اینترنت در خرداد ۹۹
نمودار ۶: سهم بازار مبلغ تراکنش اینترنت در خرداد ۹۹
گفتنی است که در سه ماهه اول سال ۱۳۹۹، شرکت به طور متوسط، رشد مثبت ۷۲/۱ درصدی را در سهم بازار مبلغ تراکنش اینترنت به خود اختصاص داده است؛ که از حیث متوسط رشد در فصل بهار، شرکت در رتبۀ اول قرار دارد.
نمودار ۷: متوسط رشد سهم بازار مبلغ تراکنش اینترنت در بهار ۹۹
سهم بازار تراکنش کارتخوان
در خرداد ماه ۱۳۹۹، رتبۀ دوم PSPها در سهم بازار تراکنش کارتخوان با ۸۲/۱۸ درصد، به شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش اختصاص یافته است. همچنین، شرکت با ۱۶/۰ درصد رشد نسبت به اردیبهشت ۹۹، رتبۀ سوم رشد در سهم بازار تراکنش کارتخوان را به دست آورده است.
نمودار ۸: سهم بازار تراکنش کارتخوان در خرداد ۹۹
نمودار ۹: رشد سهم بازار تراکنش کارتخوان در خرداد ۹۹
از طرفی، در طول ۱۶ ماه گذشته، ضمن کسب رتبۀ دوم PSPها در سهم بازار تراکنش کارتخوان، شرکت به طور متوسط، رشد مثبت ۰۷/۰درصدی را نیز در این سهم به خود اختصاص داده است؛ که از حیث متوسط رشد ۱۶ ماهه، شرکت دارای رتبۀ دوم است.
سهم بازار کارتخوان تراکنشدار:
بررسیهای دقیق شاپرک نشان میدهد که در خرداد ماه، سپ با کسب ۷۶/۱۴ درصد از سهم بازار کارتخوانهای تراکنشدار، رتبۀ دوم PSPها را هم در این سهم به دست آورده است.
نمودار ۱۰: سهم بازار کارتخوان تراکنشدار در خرداد ۹۹
همچنین در طول ۱۶ ماه گذشته، ضمن کسب رتبۀ دوم PSPها در سهم بازار کارتخوان تراکنشدار، شرکت به طور متوسط، رشد مثبت ۰۵/۰ درصدی را نیز در این سهم به خود اختصاص داده است؛ که از حیث متوسط رشد ۱۶ ماهه، شرکت در رتبۀ سوم قرار دارد.
- شاخص اثربخشی کارتخوان:
شاخص اثربخشی سپ در خرداد ماه با رشد ۰۱/۰ واحدی، برابر با ۳۵۷/۱ بوده که با توجه به نحوه ارزیابی شاپرک به خوبی مشخص است که این شرکت با توانایی جذب بالا توانسته، بیشتر از سهم کارتخوانهایش تراکنش جذب کند. گفتنی است که رتبۀ اول این شاخص در استان تهران در اختیار پرداخت الکترونیک سامان قرار دارد.
شاخص اثربخشی یکی از موضوعات مورد بررسی در گزارش شاپرک است که آن را براساس تقسیم سهم تراکنش به سهم کارتخوان مورد ارزیابی قرار میدهد. معیاری که نشان دهنده ارائه خدمات مناسب در بازار است.
- سهم بازار مبلغ تراکنش کارتخوان:
در خرداد ماه ۱۳۹۹، شرکت با کسب ۲۸/۱۴ درصد، رتبۀ دوم PSPها را در سهم بازار مبلغ تراکنش کارتخوان به دست آورده است. همچنین، شرکت با ۲۶/۰ درصد رشد نسبت به اردیبهشت ۹۹، رتبۀ دوم رشد در این را کسب کرده است. همچنین در طول ۱۶ ماه گذشته، شرکت به طور متوسط، رشد مثبت ۰۷/۰ درصدی را نیز در این سهم به خود اختصاص داده است؛ که از حیث متوسط رشد ۱۶ ماهه، شرکت در رتبۀ دوم قرار دارد.
نمودار ۱۱: سهم بازار مبلغ تراکنش کارتخوان در خرداد ۹۹
نمودار ۱۲: رشد سهم بازار مبلغ تراکنش کارتخوان در خرداد ۹۹