به گزارش صدای بورس، مدیر برنامهریزی و توسعه شرکت سپردهگذاری مرکزی درباره عرضه بلوکی سهام عدالت از امروز اظهار کرد: تغییر مکانسیم عرضه و تغییر آن به عرضه بلوکی هیچ ارتباطی به نحوه سفارشگذاری مردم ندارد و برای سفارشگذاری سهام مشمولان هیچ تغییری ایجاد نمیشود، مردم مانند روال قبلی عمل کنند و اطلاعات خود را به شعب بانک یا کارگزاریها ارائه دهند فقط مکانیزیم اجرا و عملیات بازار تغییر میکند.
محمد جواد فرهانیان ادامه داد: وقتی به طور ناگهان حجم سفارش یکی از شرکتهایی که در سبد سهام عدالت حضور دارد به ۱۰ میلیون سهم میرسد، شرایط آن از شمول یک خرده فروشی خارج میشود و معامله آن معامله یک سهم عمده است. بنابراین باید از طریق روش معاملات بلوکی انجام شود.
وی با بیان اینکه تغییر روش معامله کمک میکند که قیمت عادلانهتر شود، گفت: وقتی سهم به این حجم میرسد قدرت تصاحب جایگاه هیئت مدیره ایجاد میشود. افرادی که تمایل دارند در این شرکتها قدرت کنترلی و راهبردی داشته باشند، معاملات بلوکی و عمده انجام دهند.
فرهانیان همچنین درباره کسانی اطلاعات درست در سامانه ثبت کردهاند اما هنوز پول حاصل از فروش سهام عدالت را دریافت نکردهاند، اظهار کرد: این گروه میتوانند با تلفن گویای ۱۵۶۹ تماس بگیرند و مشکل خود را به کارشناسان اطلاع دهند. احتمالا هر مشمول دچار یک مشکل متفاوت باشد. به همین دلیل کارشناسان متعددی پاسخگوی مشکل مشمولان سهام عدالت هستند. تماس با این شماره محدودیت زمانی ندارد.
وی ادامه داد: مشمولانی که دچار این مشکل شدهاند ابتدا وارد سایت سهام عدالت شوند و راستی آزمایی شماره همراه، کد ملی و شبای ثبت شده با نام خود را انجام دهند. بعد از آن میتوانند در سایت دارایی خود را مشاهده کنند. اگر نتوانستند این پروسه را طی کنند هم از طریق تلفن ۱۵۶۹ و هم مراجعه حضوری به سازمان خصوصیسازی و شرکت سپردهگذاری میتوانند مشکل پیش آمده را برطرف کنند.
مدیر برنامهریزی و توسعه شرکت سپردهگذاری مرکزی افزود: یکی از مشکلات به وجود آمده که امکان واریز پول را غیرممکن کرده، این است که شاید افراد دو کد شبا ثبت کردهاند و راستی آزمایی آنها در سیستم هنوز بهروزرسانی نشده باشد. هر چند که ممکن است یک کد درست باشد اما باید فقط یک کد ثبت شود.
منبع: ایلنا