نائب رئیس انجمن قطعه سازان همگن کشوری گفت: نکته مهم این است که باید دید قمیت گذاری چطور پیش خواهد رفت،  عواید حاصل از این طرح ( خودرو بورسی) قرار است به کجا رود؟

به گزارش صدای بورس، بورسی شدن خودرو  از جمله جدیدترین راهکاری مجلس شورای اسلامی برای سامان‌دهی بازار خودرو است. موافقان عرضه خودرو در بورس کالا  معتقدند این نوع معامله  ۲ مزیت کشف قیمت خودرو  و حذف دلالی و واسطه‌گری را در پی دارد. مخالفان این طرح معتقدند قیمت‌گذاری در بورس تنها به نفع خودروساز تمام می‌شود و مصرف‌کنندگان واقعی به‌دلیل عدم تعادل عرضه وتقاضا چندان نفعی از آن نخواهند برد.

احمد رضا رعنایی، نایب رئیس و عضو هیئت مدیره انجمن همگن قطعه سازان در گفت‌وگو با صدای بورس اظهار کرد: طرح عرضه خودرو در بورس در مرحله پیشنهاد مجلس شورای اسلامی است. نظرات موافق و مخالف زیادی این طرح دارد، باید شرایط و جزئیات عرضه خودرو در بورس به شکل کامل و شفاف عنوان شود تا بتوان تحلیل کرد که آیا با شرایط مطرح شده عرضه خودرو در بورس در به تعادل رسیدن بازار خودرو تاثیر گذار است یا خیر؟

بیشتر بخوانید
بورس خودرو؛ سهم خواهی از بازار خودرو است/ دوئل در بورس کالا به نفع کیست؟
بورس خودرو از چاله به چاه افتادن است/ منتفع اصلی این طرح کیست؟
فرار سرمایه‌ها از بورس به بازار خودرو حقیقت دارد؟/ قرعه‌کشی خودرو؛ لاتاری ملی

درآمدر حاصل از خودرو بورسی کجا می‌رود؟
وی با بیان اینکه ابهاماتی در این طرح وجود دارد گفت: مباحث جدیدی توسط مجلس شورای اسلامی مطرح شده است از جمله اینکه بخشی از درآمد حاصل از ورود خودرو در بورس باید به خزانه داری دولت واریز شود،

نائب رئیس انجمن قطعه سازان همگن کشوری در ادامه گفت: نکته مهم در این طرح این است که باید دید قمیت گذاری چطور پیش خواهد رفت،  عواید حاصل از این طرح ( خودرو بورسی) قرار است به کجا رود؟

رعنایی  در ارتباط با بهترین راه حل  سامان دهی بازار خودرو، تصریح کرد: با آزاد سازی قیمت خودرو   موافق هستم. امروز اقتصاد در گروگان دولت است. برای حل مشکلات اقتصادی کشور، اقتصاد باید آزاد باشد و برای حل مشکل خودرو بهترین راه حل آزادسازی بازار خودرو است.

محبوبه قرمزچشمه