تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴

در بازارهای جهانی، سوألات مهمی در مورد صنعت پالایش مطرح است؛ آینده فرآورده‌های نفتی در جهان بعد از کرونا چگونه خواهد بود؟

به گزارش صدای بورس در بازارهای جهانی، سوألات مهمی در مورد صنعت پالایش مطرح است؛ آینده فرآورده‌های نفتی در جهان بعد از کرونا چگونه خواهد بود؛ آیا تقاضا برای سوخت جت به منوال گذشته بازمی‌گردد یا خیر؛
خیلی از افراد هم ممکن است دورکاری را گزینه بهتری بدانند و به محل کار بازنگردند. اضافه شدن تعداد خودروهای الکتریکی و توجه بیشتر به انرژی‌های پاک هم از مواردی هستند که بر پیچیدگی موضوع افزوده‌اند.
در هفته گذشته روند مارجین پالایشی‌ها کاهشی بود؛ در شمال غرب اروپا، مارجین بنزین ۱.۴۰$، مارجین گازوییل و سوخت جت هرکدام ۱۰ سنت، و مارجین نفتا ۲۰ سنت کاهش داشت. در سنگاپور هم مارجین بنزین با ۹۰ سنت کاهش به ۴.۹$، مارجین سوخت‌های تقطیری بدون تغییر در ۲.۵$ و مارجین نفت کوره سنگین (HSFO) با بهبود ۴۰ سنتی به منفی ۱.۸$ بر بشکه رسید. بااینکه وضعیت چین بهبودیافته، اما وجود ذخایر بالای بنزین و گازوئیل، مارجین نفت عرب لایت برای پالایشگاه‌های چینی را به منفی ۷۷ سنت/بشکه رساند که روند آن در چارت پایین مشخص است.