به گزارش صدای بورس، «پاسا» به سوالات مطرح شده در کنفرانس اطلاع رسانی پاسخ داد در این کتفرانس ۲۱ سوال از این شرکت مطرح شد. یکی از مهمترین سوالات مربوط به اختلاف قیمت محصولات صادراتی و فروش داخل بود و اینکه چرا محصول صادراتی ارزانتر از داخل به فروش میرسد. این شرکت در پاسخ اعلام کرد قیمت گذاری در بازارهای هدف تابع شرایط همان بازار است. محصولات صادر شده مازاد نیاز بازار داخل بوده است و با هدف حفظ بازارهای صادراتی با حاشیه سود مناسب ارسال شدهاند به طوریکه حاشیه سود صادراتی شرکت ۳۷ درصد ارزیابی شده است. از طرف دیگر صادرات برای شرکت ایجاد معافیتهای مالیاتی میکند و با توجه به افزایش نرخ ارز به خاطر شرایط تورمی این کار صرفه اقتصادی نیز دارد.
سوال مهم دیگر دلیل انبار کردن ۳۵۰۰ تن محصول آماده فروش در این شرکت برای چند سال است؟ شرکت ایران یاسا تایر و رابر در این مورد اعلام کرد این تصمیم صرفا به دلیل تصمیم مدیریت برای حفظ ذخیره استراتژیک و پشتیبانی از نیاز بازار در مواقع اضطراری و همچنین حمایت از حقوق مصرف کنندگان است!
این شرکت پیش بینی کرده تا پایان سال ۱۵،۵۰۰ تن محصول تولید خواهد کرد. و اظهار کرد حداکثر زمان نگهداری محصول در انبار سه ماه است هرچند محصولات این شرکت ۳ سال گارانتی دارند.
این اظهارات در حالی بیان میشود که در روزهای اخیر شاهد کمبود تایر و افزایش نرخ فروش آن برای دومین بار در سال جاری بودهایم. لیست کامل سوالات و پاسخهای این شرکت را در نامههای زیر مشاهده بفرمایید: