شرکت پتروشیمی کارون از عرضه دو محصول جدید زنجیره ایزوسیانات (پلی یورتان) رونمایی می‌کند.

به گزارش صدای بورس، پس از تولید و عرضه تجاری سه محصول کمیاب و پرطرفدار زنجیره ایزوسیانات از سوی شرکت پتروشیمی کارون با هدف بی نیازی صنعت پتروشیمی از واردات محصولات خارجی، همزمان با آغاز هفته پژوهش در مراسمی به صورت رسمی عرضه دو محصول جدید آغاز خواهد شد.

بر این اساس، در راستای اجرای سیاست‌های کلان شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس مبنی بر تکمیل زنجیره‌های ارزش و متنوع سازی سبد تولید پتروشیمی‌ها، برای نخستین بار محصول KHR-45 به منظور تامین نیاز تولیدکنندگان میان دستی و پائین دستی صنعت پلی یورتان کشور تولید و عرضه خواهد شد.

علاوه بر این، محصول MDA هم در ادامه تکمیل زنجیره ارزش محصولات MDI با هدف تشویق سرمایه گذاری و تامین نیاز صنایع تکمیلی داخلی برای نخستین بار عرضه می شود.

شرکت پتروشیمی کارون پیشتر سه محصول کمیاب زنجیره ایزوسانات ها را شامل دو گرید جدید MTDI و10 KMT_ و KHM100B را به ترتیب با هدف تامین نیاز صنایع خودروسازی، مبلمان اداری، خانگی و صنایع کفش، انواع چسب صنعتی و لَمینِت، درزگیر و آببند(سیلانت‌ها)، ضربه گیرها، باندهای اورتوپدی و کفپوش‌های اداری و صنعتی و ... تولید و عرضه کرده بود.

پتروشیمی کارون اولین تولیدکننده ایزوسیانات‌ها، مشتمل بر TDI و MDI و تکمیل کننده زنجیره ارزش پُلی یورتان‌ها در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا است. این شرکت پتروشیمی با استفاده از خوراک کلر، مونوکسیدکربن و هیدروژن، خوراک تولوئن، بنزن، فُرمالین، آمونیاک، اسید نیتریک و اسید سولفوریک انواع محصولات پایه ای و اصلی پتروشیمی، با ارزش افزوده بالا و برخوردار از کیفیت ممتاز جهانی را تولید و به بازارهای داخلی و جهانی عرضه می‌کند.

منبع: روابط عمومی شرکت پتروشیمی کارون