کارشناس بازار سرمایه گفت: وضعیت بازار به نحوی است که اگر منابع مالی تزریق شود از روند نزولی برمی‌گردد. بازار منتظر مصوبات سازمان نیست و این مصوبات برای شرایط عادی است در حالی که الان در شرایط ترس از سوی سهامداران هستیم.

به گزارش صدای بورس، حسین خواجویی؛ کارشناس بازار سرمایه در مورد پیش بینی روند بورس اظهار کرد: بازار به نحوی شده که اگر هر لحظه منابع مالی تزریق شود به روند مثبت برخواهد گشت. الان بازار در شرایط ترس قرار دارد و در این شرایط بحرانی اگر تصمیمات درست اتخاذ شود بازار از شرایط نامطلوب خارج خواهد شد  اما در غیر اینصورت به روند نزولی خود ادامه خواهد داد.

وی در انتقاد به مصوبات سازمان بورس گفت: بازار منتظر اعلام افزایش سقف اعتباری از ۴۵ به ۶۰ درصد نیست، بازار منتظر این است که ببیند لیدرهایی همچون شپنا و شستا چه روندی را در پیش خواهند گرفت. این مصوبات برای شرایط عادی است و الان شرایط ترس در بازار حاکم است.

 در نهایت خواجویی بیان کرد: باید منابع مالی تزریق بازار شود تا شرایط بهبود پیدا کند. بسیاری از بانک‌ها و شرکت های سرمایه گذاری میتوانند این امکان را فراهم کنند. همچنین تزریق منابع مالی باید هدفمند انجام شود و این چنین نباشد که گفته شود ۵۰۰ سهام حمایت شد بلکه تنها با حمایت از چند لیدر بازار شرایط ترس فروکش خواهد کرد.