مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: سفرهای نوروزی بدون افزایش قیمت بلیت قطار و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در کوپه‌ها انجام می‌شود.

به گزارش صدای بورس، سعید رسولی در نشست خبری امروز از آغاز پیش فروش نوروزی بلیت قطار از ‌پنجم اسفند ماه خبر داد و گفت: پیک سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فرودین خواهد بود.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی شده در این ایام حرکت و سیر روزانه ۲۳۰ قطار پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت راه آهن افزود: در کل ایام ۴ هزار و  ۷۲۷قطار به مسافران نوروزی خدمات رسانی خواهند کرد و هر روز بیش از ۱۰۳ هزار نفر در شبکه ریلی جابه جا می‌شوند.

معاون‌ وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کاهش میزان سفرهای ریلی در دوران کرونا اظهار داشت: بیش از ۱۹ میلیون سفر کاهش پیدا کرده که با احتساب سفرهای حومه‌ای و بین شهری و متوسط قیمت بلیت تا ۱۰۰ هزار تومان، میزان کاهش فروش به هزار و ۹۸۰میلیارد تومان می‌رسد.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر در این مدت ۲۹هزار و ۸۴۱ قطار کاهش سفر داشتیم. در ایام نوروز ۴ هزار و ۷۲۷ قطار به مسافران نوروزی خدمات رسانی خواهند کرد و هر روز بیش از ۱۰۳ هزار نفر در شبکه ریلی جابه جا می‌شوند.

رسولی تاکید کرد: سفرهای نوروزی بدون افزایش قیمت بلیت قطار و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در کوپه‌ها انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه اهن در پاسخ به سوال ایلنا درباره عملکرد راه آهن برای پیشگیری از جابه جایی افراد مبتلا به کرونا از طریق شبکه ریلی گفت: در زمان استعلام برای فروش بلیت برای هزار و۵۰۰ نفر مبتلا به کرونا بلیتی صادر نشد. همچین در دو مرحله دیگر استعلام گیری برای بیش از ۱۲۰مسافر کرونایی بلیت صادر نکردیم.

وی ادامه داد: بنابراین در مجموع در مرحله غربالگری و با همکاری سامانه شناسایی افراد مبتلا به کرونا با عدم صدور بلیت، از جابه جایی بیش از هزار و ۶۰۰نفر  فرد مبتلا به کرونا جلوگیری کردیم.

رسولی با اشاره به مراحل غربالگری مسافران اظهار داشت: سامانه فروش بلیت قطار به سامانه وزارت بهداشت برای شناسایی مبتلایان به کووید ۱۹ متصل است و در سه مرحله استعلام‌گیری برای مسافران را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: اولین استعلام در زمان خرید بلیت است که اگر فرد مبتلا به کرونا باشد سامانه اجازه فروش بلیت به این فرد را نمی‌دهد. همچنین در روز سفر هم دوباره استعلام‌گیری انجام می‌شود و اگر در فاصله زمانی خرید بلیت تا روز سفر فرد مبتلا به کرونا شود مشخص خواهد شد و طی پیامکی به متقاضی اعلام می‌کنیم ضمن عذرخواهی، بلیت وی کنسل شده و نیازی به مراجعه به ترمینال ندارد. سومین مرحله استعلام هم در لحظه مسافرگیری انجام می‌شود که روسای قطار این اقدام را انجام می‌دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه با توجه به شیوع ویروس جهش یافته کرونا، سفرهای نوروزی را با رعایت جدی‌تر رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌دهیم، گفت: خوشبختانه کمترین آلودگی در بخش حمل و نقل ریلی بوده که این مجموعه با همکاری شرکت‌های حمل و نقل ریلی پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر از گذشته رعایت خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره قیمت بلیت قطار در ایام پیک و غیرپیک گفت: بلیت قطار بر اساس مصوبه شورای عالی یک نرخ مصوب دارد که شرکت‌ها می‌توانند در ایام پیک تا ۳۰ درصد نسبت به نرخ مصوب، قیمت‌ها را بالا ببرد و در ایام غیرپیک هم به هر میزانی می‌تواند تخفیف دهد بنابراین نباید قیمت ایام پیک و غیرپیک را با یکدیگر مقایسه کرد و نتیجه گرفت که قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است.

منبع: ایلنا