به گزارش صدای بورس، در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت خدمات انفورماتیک جایگاه منحصر بفرد شرکت در اقتصاد کشور و نیز ارائه خدمات بانکی به آحاد مردم به تفصیل برای سهامداران تبیین شد.
در این جلسه سید ابوطالب نجفی، مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک، در گزارشی به بیان دستاوردها و عملکرد سال ۱۳۹۹ پرداخت و اظهار داشت: سال گذشته با شیوع گسترده بیماری کرونا، اقبال عمومی به خرید آنلاین و عملیات غیرحضوری بانکی، تداوم تشدید تحریم ها، تورم شدید و کاهش ارزش پولی، چالش تغییر قرن به ۱۴۰۰ و در همین حال، افزایش درخواستها از سمت مشتریان عمده و بزرگ شرکت روبرو بودیم که با ظرفیت سازی مناسب توانستیم با موفقیت از این چالشها عبور کنیم.
نجفی افزود: در سال ۹۹ راه اندازی سامانه پرداخت موبایلی(کهربا)، سامانه پرداخت حساب به حساب(پل)، سامانههای ایمن و فاش در حوزه مبارزه با پولشویی و کشف تقلب، زیرساخت اجرای قانون چک، پیاده سازی سامانه متمرکز یکپارچه بانک تجارت، سامانه تخصیص ارز بانک مرکزی، توسعه شاهین و سایر پروژه های در دست اقدام همزمان با مدیریت چالش ۱۴۰۰ و تبعات ناشی از پاندمی کرونا بدون بروز هیچ گونه اختلال در ارائه خدمات به مشتریان و به تبع آن به مردم صورت گرفت.
وی در ادامه به استفاده روزانه ۴۰ میلیون نفر از سامانه های شرکت اشاره کرد و افزود: در سالی که گذشت ۱۲۳میلیارد تراکنش در سامانههای حاکمیتی مدیریت شد و مبلغ این تراکنشها به رقم بیسابقه ۴۴۸ میلیون میلیارد ریال رسید که این میزان در مقایسه با سال قبل ۲۳ درصد رشد را نشان می دهد. همچنین در بانکهای طرف قرارداد نیز ۳۶ میلیارد تراکنش با پایداری ۹۹.۹ درصدی سامانهها مدیریت شد.
مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک به ایجاد زمینههای درآمدی جدید از کارمزدهای ساتنا و پایا و در آینده نزدیک سامانه نماد اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: با مشارکت ۱۰ بانک شرکتی تاسیس شده که قرار است برخی محصولات در قالب این شرکت به مشتریان ارائه شود. افزون براین ورود به حوزه بیمه، احراز هویت غیر حضوری و اعتبار سنجی نشانی نیز در دستور کار قرار گرفته است.
نجفی در بحث توسعه پلتفرم های ملی، به ایجاد پلتفرم جدید با مشارکت شاپرک و سازمان امور مالیاتی اشاره کرد و در ادامه در حوزه زیرساختهای حاکمیتی اظهار داشت: انتقال ۲۱۰۰۰ حساب دولتی به بانک مرکزی (نسیم) بسیار حائز اهمیت بود که همزمان با اوج ترافیک تراکنشهای پایان سال شاهد استفاده همزمان ۴۵۰۰ کاربر در این سامانه بودیم.
وی بر اهمیت دادهها در بانکداری نوین اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: شرکت خدمات انفورماتیک سرمایه عظیمی را به شکل داده در اختیار دارد که کاربردی کردن آنها در قالب سرویسهای متکی به هوش مصنوعی، میتواند علاوه بر خلق ارزش و ایجاد درآمد برای شرکت، به تحولات مهمی در حوزه های اقتصادی و اجتماعی کشور منتهی شود.
نجفی درحوزه ایفای مسئولیت اجتماعی به بیان برخی اقدامات از جمله ساخت مدرسه، کمک به آسیب دیدگان از سیل و زلزله، تامین نیازهای بیماران کرونا و نیز تامین نیازمندیهای اقشار محروم در برخی نقاط کشور اشاره کرد.
به گفته مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک، جهتگیریهای کلیدی شرکت خدمات انفورماتیک در سال ۱۴۰۰ شامل دیجیتالی کردن هرچه بیشتر با تمرکز بر بهبود تجربه مشتریان و حرکت به سمت تحول دیجیتال، گسترش سرمایه گذاری در پلتفرم های ملی، گسترش نوآوری باز و حمایت از کسب و کارهای نوپا به خصوص فناوران مالی، گسترش کاربرد هوش مصنوعی و سوق دادن نظام بانکی به سمت تحقق بانک هوشمند خواهد بود.
بیشتر بخوانید:
دولتی تشکیل شود که انقلابی، عدالتخواه، ضدفساد و معتقد به تحول و جوانان باشد
توسعه و ارتقای زیست بوم شرکت از طریق ایجاد فرصت برای سایر بازیگران و بازنگری در مدلهای کسب و کار مبتنی بر حضور دیگران، ایجاد زیرساخت لازم برای خودکارسازی بیشتر و عمیقتر فرایندهای بانکی بر مبنای هوش مصنوعی و خودکارسازی رباتیک فرایندها و نیز تمرکز بیشتر بر رایانش ابری و سرویسهای بانکی ابرمحور، از دیگر جهتگیری های کلیدی شرکت خدمات انفورماتیک در سال جاری بود که توسط نجفی اعلام شد.
در ادامه صادقیان، مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک با اشاره به برنامه ها و منابع درآمدی جدید مورد اشاره در گزارش مدیرعامل، این نوید را به سهامداران داد که شرکت خدمات انفورماتیک همچنان در زمره بهترین و ارزشمندترین سهام بازار سرمایه خواهد بود و نگاهی به خریداران سهام شرکت نیز بر ارزشمندی آن صحه می گذارد.
ریاست مجمع همچنین از زحمات مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و کارکنان شرکت خدمات انفورماتیک بابت عملکرد مطلوب سال ۹۹ قدردانی نمود. در خاتمه مجمع با تصویب صورتهای مالی و تقسیم ۳۹۰ ریال سود نقدی به ازای هر سهم به کار خود پایان داد.