تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵

در آخرین روز معاملاتی هفته‌ای که گذشت، شاخص کل بورس با حدود ۲۳ هزار واحد مثبت در محدوده یک میلیون و ۳۹۸ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش صدای بورس،یکی از کارشناسان بازار سرمایه گفت: اگر برخی از سهم‌ها حجم بخورند، حتی به صورت عرضه اما در مدار مثبت باشند و باعث بالا رفتن ارزش معاملات بشوند، روزهای بهتری برای بازار قم می‌خورد. در کل روز شنبه بازار مثبت می‌شود.

۱۲:۳۰

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز ۱۵ آبان‌ماه، با افزایش ۴۲ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

رشد ۴۲هزار و ۲۲۱واحدی شاخص کل ( سه درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۴۰هزار واحدی قرار داد.

شاخص‌ هم وزن نیز ۳.۲درصد رشد کرد. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از چهار هزار و ۶۴۵میلیارد تومان رسید.

نمادهای شستا، فولاد و فارس بیشترین تاثیر در رشد شاخص کل بورس را به عهده داشتند.

.‎در بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۴۲۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد چهار هزار و ۶۵۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۹درصد یعنی چهار هزار و ۱۲۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۹درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «فرآورده‌های نفتی» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «ماشین‌آلات و تجهیزات» و «واسطه‌گری‌های مالی و پولی»به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد شستا، شپنا و نوری لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به فجهان، کحافظح و تپکو معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی معادل ۴۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی مجتمع جهان فولاد سیرجان با برتری ۱۴میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۹۸نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۴۸نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۴۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۱۴۰میلیارد تومان بود.

۱۲:۱۵

کاشی و سرامیکی ها نیز یکپارچه مثبت و پرتقاضا داد و ستد می شوند.

۱۲:۰۵

در این دقایق #شستا بدون دامنه و پرتقاضا در مدار مثبت ده بازگشایی شد و شاخص کل را 4 هزار واحد جا به جا کرد.

۱۱:۳۰

#اخابر از گروه مخابراتی تک نماد پر تقاضای گروه است.#همراه نیز با گرایش مثبت، متعادل است.

۱۱:۱۴

قندی ها نیز امروز معاملاتی مثبت و پرتقاضا تجربه می کنند.در این میان #قیستو و #قتربت با تعادل میان خریداران و فروشندگان در مدار منفی معامله می شوند.

۱۱:۰۰

نماد #شستا بازگشایی می شود.

۱۰:۳۰

غذایی ها با قدرت نمایی خریداران یکپارچه افزایش قیمت را تجربه می کنند.

۱۰:۱۷

بیمه ای ها امروز با برتری خریداران داد و ستد می شوند.در این میان #وسین و #آرمان با تعادل میان خریداران و فروشندگان در مدار منفی داد و ستد می شوند.#وحافظ نیز تک نماد پر عرضه گروه است.

۱۰:۱۵

در غیاب #دی و #وبملت نبض مثبت در بانکی محسوس است.#وپاسار، #سمایه، #وخاور و #وزمین مثبت و متعادل داد و ستد می شوند.#وتجارت، #وبصادر، #وپارس، #ونوین و #وسینا نیز نماد های مورد توجه گروه اند.در این میان #وگردش پر عرضه معامله می شود.

۱۰:۱۰

اطلاعات بازار :

شاخص کل ۱,۴۲۴,۴۹۰     

۲۶۰۷۳.۴۸ واحد مثبت

ارزش بازار ۵۶,۹۱۳,۲۸۹ میلیارد ریال

ارزش معاملات ۲۰,۴۴۶ میلیارد ریال

حجم معاملات ۱.۹۷۳ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص

فولاد ۲۴۹۳ واحد مثبت

فملی ۱۹۵۲ واحد مثبت

کگل ۱۶۲۷ واحد مثبت

پارسان ۱۱۷۶ واحد مثبت

شپدیس ۱۱۷۱ واحد مثبت

نوری ۱۱۴۴ واحد مثبت

کچاد ۱۱۲۵ واحد مثبت

بیشترین حجم معاملات :

کرمان ۱۱۲ میلیون سهم

شبندر ۹۰ میلیون سهم

فولاد ۶۳ میلیون سهم

ذوب ۵۸ میلیون سهم

خبهمن ۴۴ میلیون سهم

۱۰:۰۰

شیمیایی ها نیز همسو با دیگر گروه ها با گرایش مثبت و متعادل داد و ستد می شوند.#نوری، #پترول، #آریا، #شپدیس، #تاپیکو و #شصدف نماد های مورد توجه گروه اند.#شگویا، #شپلی، #زاگرس، #زاگرس، #تاپیکو و #شیران مثبت و متعادل معامله می شوند.در این میان #شفارا منفی و متعادل و #داراب نیز نماد پر عرضه گروه است.

۹:۳۰

فلزات اساسی نیز با قدرت نمایی خریداران یکپارچه مثبت داد و ستد می شوند.#فروی، #وسدید، #فجر، #فلوله و #فولای نماد های پر تقاضای گروه اند.#فولاد، #فملی، #ذوب، #فجهان و #فاسمین با گرایش مثبت و متعادل معامله می شوند.

۹:۲۳

خودرویی ها امروز با برتری خریداران یکپارچه مثبت و پر تقاضا داد و ستد می شوند.#خودرو، #خساپا، #خگستر, #خاذین #خموتور #خبهمن و #خپارس از جمله نماد های مورد توجه گروه اند.

۹:۲۰

فراورده های نفتی یک پارچه مثبت داد و ستد می شوند.#شبهرن, #شسپا و #شزنگ پر تقاضا های گروه اند.در این میان #شرانل با تعادل میان خریداران و فروشندگان تک نماد منفی گروه است.

۹:۰۴

بازار امروز با گرایشی مثبت آغاز به کار کرده است.

۸:۴۷

🔹برترین‌های تقاضای #بورس

#انرژی

#پارند

#خودرو

🔹بیشترین عرضه بورس

#دپارسح

#وسرضوی

#وسخراج

🔹برترین‌های تقاضای #فرابورس

#توسن

#پیزد

#شکام

🔹بیشترین عرضه فرابورس

#غگز

#فرابورس

خبر در حال تکمیل است...