شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز ۱۶ آبان‌ماه، با کاهش ۹۶۰۰ واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش صدای بورس؛ افت ۹هزار و ۶۸۸واحدی شاخص کل ( ۰.۶۷درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۳۰هزار واحدی قرار داد.شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۴درصد افت کرد.
ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از ۶هزار و ۲۲۰میلیارد تومان رسید.

نمادهای فولاد، شستا و فارس بیشترین تاثیر در افت شاخص کل بورس را به عهده داشتند.‎

بیشتر بخوانید:

وضعیت ارزش بازار و شاخص‌های سهام

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۵۰۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۶هزار و ۲۵۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۶درصد یعنی هزار میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان هشت درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های « ودرو و ساخت قطعات» و «خدمات فنی و مهندسی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد فولاد، فملی و شپنا لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به خساپا، خودرو و رمپنا معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت فولاد مبارکه اصفهان معادل ۶۲میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی سایپا با برتری ۱۷میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۸نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۲۱نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۳۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۵۹۰میلیارد تومان بود.