به گزارش صدای بورس، هفته گذشته فروش فیدلیتی و دیگنیتی شرکت بهمن موتور از طریق وبسایت ایرانی کار (شرکت مشاورین گسترش الکترونیک ایما) که همکار سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است، برگزار شد و با ابهاماتی در برخی از وبسایتها و فضای مجازی مواجه شد. از آن جا که شرکت مشاورین گسترش الکترونیک ایما (مگا) مجری فروش اینترنتی شرکتهای خودروساز دیگر است و فروش آنلاین خودروهای گروه بهمن را نیز در اختیار دارد، پیرامون موضوع یاد شده جوابیهای صادر کرد.
شرکت بهمن موتور در خصوص فرآیند برگزاری فروش آنلاین دخل و تصرفی نداشت و کلیه فرآیند بر عهده شرکت مشاورین گسترش الکترونیک ایما (مگا) بود و این شرکت مسئول برقراری امنیت شبکه با فراهم کردن تمهیداتی است که فروش بدون خلل و مشکلی انجام شود.
در نامه گزارش شرکت مشاورین گسترش الکترونیک ایما (مگا) به شرکت بهمن موتور آمده است:
- طبق اطلاعیه رسمی شرکت بهمن موتور و همچنین برنامهریزیهای صورت گرفته فروش فوق راس ساعت ۱۰صبح (براساس ساعت رسمی کشور) بدون هیچ گونه تاخیری آغاز شدو در ساعت ۱۰:۳۷:۰۲ خاتمه یافت.
- در این روز سامانه فروش اینترنتی گروه بهمن با درخواست بالای متقاضیان مواجه شده اما با این وجود سامانه هیچ گاه از دسترس خارج نشده و کلیه مراحل خرید به راحتی در دسترس متقاضیان محترم قرار داشته است.
- در این فروش ۶۶۰۰۰ نفر جهت خرید محصولات به سامانه مراجعه کردند. حداکثر تعداد کاربران لحظهای همزمان (concurrent User) بی سابقه بوده و ۲۴۰۰۰ هزار نفر در ثانیه به ثبت رسیده است. این درحالی است که سایتهای معمولی با چند هزار کاربر از دسترس خارج میشوند.
- نظر به استقبال کم سابقه متقاضیان از خودروهای فیدلیتی و دیگنیتی، پس از گذشت ۱۵ دقیقه از آغاز فروش، بیش از ۸۵ درصد از ظرفیت فروش خودروها خریداری شده و سایر متقاضیان نیز برای مابقی ظرفیت در صف خرید به سر میبردند. بدیهی است در چنین شرایطی کاربرانی که قصد خرید داشته باشند با پیغام "میزان تقاضای ثبت شده بیش از حد مجاز میباشد" مواجه میشدند.
- تصویر پیغام اتمام یافتن فرآیند فروش، پیش از ساعت ۱۰ صبح مربوط به برنامه فروش قبلی بوده که در حافظه موقت (Cash) کامپیوتر شخصی کاربر باقی مانده است. بدیهی است که با یک بهروزرسانی (Refresh) ساده این صفحه از حافظه موقت کاربر حذف شده و صفحه اصلی سایت ظاهر میشد.
- کاربرانی که با وجود حضور به موقع در سایت، از موفق نشدن تلاش هایشان گلایهمند شدهاند، مطلع نیستند که همزمان با تلاشهایشان، در هر ثانیه ۲۴۰۰۰ نفر دیگر هم برای خرید تعداد محدودی خودرو در حال تلاش بودهاند.
در طرح فروش فیدلیتی و دیگنیتی، با بررسی متقاضیان، استان تهران بیشترین پراکندگی خریداران را دارا بود. پس از آن استانهای فارس و اصفهان در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند. به طور کل ۲۴ درصد از تهران، ۱۲ درصد از اصفهان، ۱۰ درصد از فارس و ۵۴ درصد از ۲۸ استان دیگر موفق به ثبت نام شدند.