به گزارش صدای بورس، سید مجید بختیاری با بیان اینکه بخش قابل ملاحظهای از شکلگیری صنعت بیمه در بخش خصوصی، مدیون دانش فنی بیمه ایران و ظرفیت نهفته در آن است، تصریح کرد: با توجه به سیاستهای ذیل اصل ۴۴ قانون اساسی، بیمه ایران بهعنوان تنها شرکت بیمه دولتی باقی ماند، منتهی رویکرد این شرکت، این بود که همسو با سیاستهای کلی کشور، (با اینکه خودش دولتی میماند) به بخش خصوصی کمک بکند و تاکنون در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نکرده است.
وی با اعلام اینکه بیمه ایران دارای ۲۲۰ شعبه و چیزی حدود ۱۴ هزار نمایندگی در سراسر کشور است، گفت: بیمه ایران نزدیک به ۳۲ درصد سهم بازار بیمه کشور را به خود اختصاص داده و در بحث خسارتها و خصوصاً در رشته شخص ثالث، تقریباً بیش از ۵۰ درصد سهم بازار را دارد؛ این یعنی، این بیمه، دارای بیشترین حجم عملیات یکی از بزرگترین رشتههای بیمهای کشور است.
بختیاری در تشریح اقدامات بیمه ایران در ۱۰۰ روز شروع به کار دولت سیزدهم، تدوین یک نقشه راه جدید و برنامه راهبردی برای اجرا در سطح شرکت، به نحوی که مورد تعهد همه بخشها قرار بگیرد را از اهم برنامهها عنوان کرد و گفت: نگاه و چارچوب درونی این برنامه راهبردی، بیشتر در حالت پویا تدوین شده، یعنی متناسب با تغییرات محیطی و تغییرات داخلی شرکت، این برنامه قابل بازنگری و ارتقاء است.
وی اظهار کرد: نکتهای که در ارتباط با این برنامه راهبردی قابل ذکر است اینکه، این برنامه، کلیگویی صرف نیست و هشت مگا پروژه در آن دیده شده است؛ در این هشت مگا پروژه، «سامانه یکپارچه بیمهگری»، «سامانه هشدار»، «سامانه هوشمند کشف تقلب و تخلف»، «درگاه واحد خدمات الکترونیکی یا پنجره واحد بیمه ایران»، «مولدسازی داراییها و ایجاد نظام جدید سرمایهگذاری در بیمه ایران»، «بازسازی سرمایه انسانی و تربیت ۱۰۰ مدیر بیمهای برای آینده بیمه ایران»، «طراحی بسته بیمههای خرد بهویژه بیمههای زندگی» و درنهایت بحث «طرح بازنشستگی تکمیلی» وجود دارد که در برنامه راهبردی تدوین و گنجانده شده است.