تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰

«شفن» یکی از نمادهای گروه محصولات شیمیایی است. نسبت پی به ای این نماد ۶.۶۸ است که از متوسط ۷.۵۵ گروه پایین‌تر است.

صدای بورس؛ پتروشیمی فناوران با نماد «شفن» یکی از نمادهای گروه محصولات شیمیایی است. نسبت پی به ای این نماد ۶.۶۸ است که از متوسط ۷.۵۵ گروه پایی‌تر است.

eps این نماد بالاتر از نماد ارزنده «فملی» است. پتروشیمی فناوران توانسته eps خوب ۱۸۶۷ را بسازد حال این که این میزان برای نماد «فملی» ۱۰۱۵ است.

برای مشخص شدن وضعیت نماد «شفن» گزارش عملکرد این نماد را بررسی می‌کنیم:

در آخرین گزارش ماهانه در آذر ماه ۱۴۰۰، محصولات عمده که در بازار داخلی به فروش می‌روند عبارتند از متانول، اسید استیک، منواکسید کربن، محصولات فرعی، و فروش صادراتی نیز عبارتند از متانول و اسید استیک.

عمده‌ترین تولید این شرکت محصول متانول است. «شفن» توانسته در آذر ماه ۱۸,۰۲۸ تن متانول تولید کرده و ۲۰,۳۵۱ تن نیز در بازار داخلی به فروش رساند. نرخ فروش نیز ۸.۵ میلیون تومان است و درآمد ۱۷۳ میلیارد تومانی را کسب کرده است که نسبت به ماه قبل کاهش ۴ درصدی درآمد داخلی متانول را شاهد هستیم و دلیل آن هم کاهش نرخ جهانی بوده در حالی که تولید و تعداد فروش نیز افزایش یافته است.

محصول عمده بعدی این شرکت در فروش داخلی، اسید استیک بوده که توانست ۱۶۵ میلیارد تومان درآمد کسب کند که نسبت به ماه قبل افزایش درآمد تقریبا ۱.۵ درصدی را شاهد بوده و دلیل آن هم افزایش تعداد تولید و تعداد فروش این محصول است. (نرخ فروش این محصول نیز مانند متانول در آذر ماه با کاهش ۹ درصدی همراه بوده است.)

جمع فروش صادراتی این پتروشیمی از ابتدای فروردین تا انتهای آذر ۴.۳۶۴ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۹۴ درصدی داشته و این افزایش به علت افزایش نرخ جهانی بوده است.

کل درآمد این پتروشیمی نیز از ابتدای فروردین تا به انتهای آذر ماه ۶۹۹۴ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

تحلیل تکنیکال
«شفن» بعد از ایجاد یک راندینگ بزرگ ماهانه حالا یک الگوی فنجان را ساخته و انتظار می‌رود در همین روزها از این سهم به سمت بالا حمایت شود.

«شفن» در یک کانال بلندمدت صعودی قرار دارد و اکنون بعد از ریزش ۳۱ درصدی از سقف کانال انتظار است به کف حمایتی کانال واکنش مثبت نشان دهد و باید دید این اتفاق می‌افتد یا خیر؟