اینستاگرام به سازندگان محتوا اجازه می‌دهد تا از دنبال کنندگان یا همان فالوئرهای خود هزینه اشتراک دریافت کنند.

صدای بورس - مهراز حبیبی؛ اینستاگرام به برخی از تولیدکنندگان محتوا در ایالات متحده اجازه می‌دهد تا از فالوئرهای خود هزینه اشتراک دریافت کنند و این اقدام باعث می‌شود تا محبوب‌ترین افراد در فضای مجازی، برای کسب درآمد در دنیای دیجیتال رقابت ‌کنند.

به این ترتیب کاربران رسانه‌های اجتماعی که پست‌هایشان مخاطبان زیادی را جذب می‌کند به پلتفرم‌های توییت، یوتیوب، تیک تاک و اینستاگرام کمک می‌کنند تا درآمد بیشتری کسب کنند تا با این کار، رسانه‌های اجتماعی برای تبدیل به مکان‌های مورد علاقه آنها رقابت کنند.

آدام موسری، رئیس اینستاگرام به تازگی در ویدئویی که در توییتر منتشر کرد، گفت: "اشتراک‌ها مخصوص سازندگان آنها است. سازندگان محتوایی را برای امرار معاش تولید می‌کنند و مهم است که بازدید آن قابل پیش‌بینی باشد. موسری گفت که تعداد کمی از تولیدکنندگان محتوای اینستاگرام در ایالات متحده در آزمایشی اشتراکی (که این هفته راه‌اندازی می‌شود)، شرکت خواهند کرد. سازندگان منتخب می‌توانند برای محتوای انحصاری، از جمله پخش زنده (live)، اشتراک بفروشند. به مرور زمان، ما امیدواریم که این ویژگی‌ را گسترش دهیم.

موسری اضافه کرد: اینستاگرام متعلق به متا معتقد است که سازندگان باید "مالک رابطه خود با مشترکان" باشند، بنابراین در حال کار بر روی راه‌هایی است که آنها بتوانند لیست طرفداران پولی خود را به برنامه‌های ساخته شده توسط سایر شرکت‌ها بیاورند.