وحید دانش کیا، مدیر بیمههای اتومبیل شرکت بیمه تجارتنو با بیان این که در صورت مساعدت و همکاری نهادهای ذیربط، این کشفیات تا ۱۰۰ میلیارد ریال افزایش می یافت، گفت: بر اساس ماده ۵۰ قانون بیمه شخص ثالث، نماینده شرکت بیمه می تواند در جلسات دادگاه رسیدگی به موضوع تصادف جرحی و فوتی حاضر شده و نتایج تحقیقات خود را ارائه کند، در حال حاضر با رعایت تدریجی این ماده قانون، ورود و مداخله شرکتهای بیمه درفرآیند احراز اصالت حادثه فراهم شده است و امید است با ادامه این روند و مساعدت بیشتر نهادها و ارگانهای مرتبط زمینه پرداخت خسارت زیاندیدگان به حق و کشف حداکثری تقلب میسر شود.
بیشتر بخوانید:
برگزاری کارگاه چالش رهبری برای مدیران بیمه تجارتنو
وی با تاکید بر این که فرآیند رسیدگی و تعیین خسارت، کارایی لازم علیه پدیده تقلب را ندارد، گفت: بسیاری از خسارت های تقلبی محرزند، اما شرکتهای بیمه به دلیل خلاءهای اطلاعاتی، تخصصی و حرفه ای و یا قانونی پیش یا پس از رسیدگی پرونده، امکان اثبات آن را ندارند.
به گزارش روابط عمومی بیمه تجارتنو، دانش کیا همچنین حذف کروکی را عامل پرداخت برخی خسارت های ناحق خواند و با بیان این که بیمه گران برای مقابله با این موضوع، کارشناسی تخصصی حادثه را در دستور کار قرار داده اند، راه اندازی و ترسیم کروکی آنلاین را نقطه عطفی در جهت شفافیت، کم و کیف حادثه و کشف تقلب دانست و اظهار کرد: ارزیابی خسارت آنلاین و آنی، تجهیز خودرو به دستگاههای ثبت اطلاعات، بستر ارتباطی سازمانهای درگیر از لحظه خسارت تا پرداخت، بررسیهای تخصصی و موشکافانه خسارت در تمام فرآیند، تطبیق محل و نوع حادثه، استعلام از سایر شرکتهای بیمه، استفاده از دادههای سنهاب و... می تواند در کشف خسارتهای تقلبی به بیمهگران کمک کند.