تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴

خدمات واگذاری حق انتفاع قبور جاری و باقیمانده فاز ۳ نیز افزایش ۲۵ درصدی خواهد داشت .

به گزارش صدای بورس، به اعضای شورای شهر تهران امروز با افزایش قیمت قبور واقع در قطعات یک تا ۱۱۲ برای دفن هر میت یا افزایش هر طبقه قبر در قبور خالی ۳۰ ساله و بالاتر به میزان ۱۰ درصد افزایش موافقت کردند .

پیشنهاد شهرداری تهران برای افزایش تعیین بهای خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا(س) تا ۲۵ درصد افزایش بود که مورد موافقت اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت .

براساس این مصوبه با توجه به ضرورت تامین هزینه‌های جاری و نگهداری سازمان بهشت زهرا (س) و به‌منظور ارائه خدمات مطلوب توسط این سازمان و لزوم تعیین و اصلاح بهای خدمات قابل عرضه، قیمت قبور واقع در فاز یک تا ۱۱۲ برای دفن هر میت یا افزایش هر طبقه قبر قبور خالی ۳۰ ساله و بالاتر به میزان ۱۰ درصد افزایش می یابد .همچنین قبور واقع در فاز دو قطعات ۲۰۰ تا ۲۵۸ برای دفن هر میت با افزایش هر طبقه قبر در قبور خالی ۳۰ ساله و بالاتر به میزان ۲۰ درصد افزایش می یابد .

خدمات واگذاری حق انتفاع قبور جاری و باقیمانده فاز ۳ نیز افزایش ۲۵ درصدی خواهد داشت .

براساس مصوبه شورای شهر تهران ، واگذاری حق انتفاع قبور در فاز ۳ قطعات جاری ۳۰۰ تا ۳۳۰ که تکمیل و تجهیز شده است تا ۷۰ درصد ظرفیت باقی‌مانده، طبقه زیرین رایگان و طبقات فوقانی به ازاء هر طبقه ۳ میلیون و ۱۲۵هزار تومان از ظرفیت ۷۰ تا ۸۰ درصد هر طبقه ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و در ظرفیت ۸۰ تا ۹۰ درصد هر طبقه ۵ میلیون و ۸۶۶ هزار و در ظرفیت ۹۰ تا ۱۰۰ درصد هم قیت هر طبقه ۸ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید:

سه میلیارد و دویست تومان برای یک قبر در تهران + عکس

سایر خدمات قابل عرضه در بهشت زهرا نیز با موافقت شورای شهر و در صورت تایید فرمانداری به میزان ۲۵ درصد در مقایسه با سال ۱۴۰۰ افزایش می‌یابد.

پیش از این، سعید غضنفری، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا درخصوص هزینه‌های قبر در بهشت زهرا(س) با اشاره به اینکه هر شهروندی که در تهران فوت می‌کند یک قبر رایگان برای وی وجود دارد، گفته بود: «دو طبقه دیگر در قطعات روز، نهایتا با قیمت ۵ میلیون تومان به خانواده متوفیان داده خواهد شد. در قطعاتی که تراکم قبور زیاد است و جزو قطعات قدیمی محسوب می‌شوند هر طبقه ۷ میلیون تومان دریافت می‌شود که این مبلغ نیز برابر مصوبه شورای شهر تهران اعمال می شود. قطعا ما نباید هزینه ارتحال را برای مردم افزایش دهیم. در قطعات قدیم که ظرفیت خالی کم است قبوری که احیا می‌شود به صورت دقیق ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت می‌شود. مقبره خانوادگی هم با ۳۰ قبر به قیمت ۷۵۰ میلیون تومان و مقبره‌ای با داشتن ۴۰ تا ۵۰ قبر به قیمت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.»

امروز ، مهدی پیرهادی نیز در پایان پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران در ارتباط با جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: در این جلسه لایحه اصلاحیه مصوبه تعیین و اخذ خسارت حمل بار اضافه وسایل نقلیه باری در شهر تهران در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت و به همراه این لایحه پیشنهاداتی نیز به تصویب اعضای رسید.

به گزارش اکو ایران‌، وی همچنین در رابطه با لایحه بهای خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا تاکید کرد: این لایحه نیز با ۱۷ رای به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید که بر مبنای آن بهای خدمات قابل عرضه در سال ۱۴۰۱ بین ۲۰ تا ۲۵ درصد رشد خواهد داشت. البته برای افرادی که بضاعت مالی آنچنانی ندارند نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده است که آنهایی که در این شرایط باشند از پرداخت بهای خدمات قابل عرضه معاف خواهند بود و قبر رایگان در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.